رسانه های ورزشی
محمد جواد رستم زاده؛ وحید ساعت چیان؛ محمد حسین قربانی؛ احمد محمودی
چکیده
تحقیق حاضر به دنبال سنجش جنبههای حقوقی سواد رسانهای مربیان، مدیران و ورزشکاران میباشد. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر استراتژی پژوهشی از نوع تحقیقات پیمایشی با رویکرد مدل معادلات ساختاری بود که به صورت میدانی اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق شامل در این پژوهش، کلیه مربیان، مدیران و ورزشکاران در سطح شهر مشهد ...
بیشتر
تحقیق حاضر به دنبال سنجش جنبههای حقوقی سواد رسانهای مربیان، مدیران و ورزشکاران میباشد. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر استراتژی پژوهشی از نوع تحقیقات پیمایشی با رویکرد مدل معادلات ساختاری بود که به صورت میدانی اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق شامل در این پژوهش، کلیه مربیان، مدیران و ورزشکاران در سطح شهر مشهد بود که بر اساس برآورد اولیه تعداد 700 نفر محاسبه شد. در این تحقیق از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب استفاده شد؛ لذا برای هر گروه مربیان، مدیران و ورزشکاران 70 نفر در نظر گرفته شد (210 N=). در تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی برای طبقهبندی دادهها و در آزمون سوالات پژوهش از مدلهای تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی در نرمافزار لیزرل و اسپیاساس استفاده شد. در تجزیه توصیفی دادهها نتایج در قالب جداول فراوانی و درصدها استاندارد ارائه گردید و از روشهای آماری استنباطی آزمون بارتلت و کیسر- مییر و معادلات ساختاری کلیه فعالیتهای آماری انجام گردید. یافتههای پژوهش نشان داد که جنبههای حقوقی سواد رسانهای مربیان، مدیران و ورزشکاران شامل ابعاد مبتنی بر هدف، مبتنی بر محتوا، مبتنی بر مواد آموزشی، مبتنی بر جنبههای مدنی، مبتنی بر ارزشیابی، مبتنی بر زمان، مبتنی بر مکان و مبتنی بر صحت و درستی میباشد.. همچنین نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که مدل جنبههای حقوقی سواد رسانهای از برازش کافی برخوردار است.
رسانه های ورزشی
احمد محمودی؛ علی ابوالحسینی؛ رضا امین زاده؛ منی عیسی عارف الجبوری
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای درون برنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام بود. پژوهش کیفی حاضر با روش تحلیل تماتیک انجام گرفت و جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید تربیتبدنی و علومورزشی دانشگاههای سطح کشور (به طور خاص مدیریت ورزشی و رسانه)، اساتید و متخصصین تعلیم و تربیت، متخصصین و شاغلین حوزه فناوری ورزش بود. از مصاحبه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای درون برنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام بود. پژوهش کیفی حاضر با روش تحلیل تماتیک انجام گرفت و جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید تربیتبدنی و علومورزشی دانشگاههای سطح کشور (به طور خاص مدیریت ورزشی و رسانه)، اساتید و متخصصین تعلیم و تربیت، متخصصین و شاغلین حوزه فناوری ورزش بود. از مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته استفاده گردید روش نمونه گیری به صورت هدفمند بود و نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. طی یک پروسه و مصاحبه با 21 نفر، مصاحبهها به نقطه اشباع نظری رسید. بر اساس تحلیل تماتیک، دادهها کدگذاری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در تحلیل تماتیک دادههای حاصل از مصاحبه با خبرگان بر اساس موضوع پژوهش کدگذاری شدند. بر همین اساس 44 مفهوم، 6 تم فرعی و 3 تم اصلی (شاخصهای بیرونی، شاخصهای درونی و شاخصهای متمایزکننده شناسایی شدند. میتوان گفت که با شناسایی ویژگیهای درونبرنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام، میتوان به طراحیکنندگان و توسعهدهندگان این برنامهها توصیه نمود تا در طراحی این اپلیکیشنها بیش از هرچیز به سلایق و نیازهای کاربران توجه نموده و برنامههایی را طراحی کنند که قابلیت اجرا بر روی تمامی انواع تلفنهای همراه را داشته و هرکاربر بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیمومورد استفاده قرار دهد.