مهرعلی همتی نژاد طولی؛ سردار محمدی؛ بهنام عاشقی
چکیده
بازاریابی در ورزش و سازمانهای ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه در اکثر دانشگاههای کشور گرایش بازاریابی ورزشی تدریس میشود ازاینرو هر کتابی بخواهد تلاش خود را معطوف به تخصصیسازی این امر سازد شایسته نقد و بررسی میباشد. هدف پژوهش حاضر نقد کتاب «مدیریت بازاریابی ورزشی» میباشد، کتاب مورد نظر، تألیف فراهانی و ...
بیشتر
بازاریابی در ورزش و سازمانهای ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه در اکثر دانشگاههای کشور گرایش بازاریابی ورزشی تدریس میشود ازاینرو هر کتابی بخواهد تلاش خود را معطوف به تخصصیسازی این امر سازد شایسته نقد و بررسی میباشد. هدف پژوهش حاضر نقد کتاب «مدیریت بازاریابی ورزشی» میباشد، کتاب مورد نظر، تألیف فراهانی و قربانیقهفرخی که در سال 2020 در انتشارات پیامنور در نوبت ششم به چاپ رسیدهاست. ابزار نقد این اثر چک لیست نقد کتاب شورای بررسی متون و کتب علومانسانی بوده و از بازخوانیهای چندباره اثر بهمنظور بررسی اشکالات استفاده شده است. براساس یافتهها نقاط قوت کتاب از نظر محتوایی کاربردی بودن مطالب و به کارگیری جدولهای مختلف برای فهم بهتر خواننده و از نظر ساختاری حروفنگاری و کیفیت چاپ آن میباشد و مهمترین نقاط ضعف کتاب از نظر محتوای وجود اشکالات و ابهام در مورد استناددهی و منبعنویسی و از نظر ساختاری وجود اشتباهات لغوی و جملات ناتمام و پراکندهگویی میباشد، همچنین طرح ساده پشت و روی جلد از دیگر اشکالات این اثر میباشد. امید است با نقد این کتاب و بررسی نکات قوت و ضعف آن به بهبود چاپ مجدد آن بعد از برطرفکردن اشکالات و کتابهای چاپ شده بعدی در این زمینه یاری رسانیم.