مهارت های ارتباطی در ورزش
محسن اصفهانی؛ پریوش نوربخش؛ سید نعمت خلیفه؛ حسین عبدالملکی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه علّی رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیتبدنی تحصیلات تکمیلی استانهای شمال غرب کشور در دوران همه گیری کرونا از طریق نقش میانجی مشارکت بود. این پژوهش از نوع همبستگی و با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری را دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه علّی رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیتبدنی تحصیلات تکمیلی استانهای شمال غرب کشور در دوران همه گیری کرونا از طریق نقش میانجی مشارکت بود. این پژوهش از نوع همبستگی و با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری را دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی دانشگاههای شمال غرب کشور تشکیل داد (۲۸۳ N=) و حجم نمونه براساس جدول مورگان و به صورت طبقهای نسبتی، 163 نفر انتخاب شدند. از سه پرسشنامه برای بررسی متغیرهای تحقیق استفاده شد. روایی پرسشنامههای تحقیق ابتدا با استفاده از نظر متخصصان جهت بررسی روایی محتوایی انجام شد. سپس پایایی از طریق ضریب آلفایکرونباخ ارزیابی شد. درنهایت روایی سازه براساس شاخصهای برازش مدل در نرمافزار مدلسازی pls ارزیابی گردید. براساس تحلیل مسیر مشخص شد که رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی رابطه علّی دارد. یافتهها نشان داد که متغیر رضایت از کیفیت یادگیری مجازی از طریق میانجی مشارکت با عملکرد تحصیلی ادراک شده رابطه معنیداری دارد و رابطه میانجی تایید گردید. میتوان نتیجهگیری کرد که لازمه رضایت از کیفیت یادگیری مجازی و همچنین افزایش عملکرد تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تربیت بدنی، استفاده اساتید از برنامه ریزی آموزشی و طرح روشهای نوین مجازی برای تدریس است. ضمن اینکه مشارکت دانشجویان در یادگیری و فعال بودن در کلاسهای مجازی تسهیلکننده و کارگشا خواهد بود.