با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مهارت های ارتباطی در ورزش
مطالعه کیفی ابعاد هوش مصنوعی در رشته علوم ورزشی

امیرحسین لباف؛ محسن وحدانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 خرداد 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70726.1842

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مطالعه کیفی ابعاد هوش مصنوعی در رشته علوم ورزشی می‌باشد. روش تحقیق کیفی و به روش تحلیل مضمون انجام شد. طی نمونه‌گیری به روش‌های هدفمند و گلوله‌برفی با ۲۳ نفر از کارشناسان و خبرگان فعال در حوزه‌های رسانه و ارتباطات، هوش مصنوعی و علوم ورزشی مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته به عمل آمد. انجام مصاحبه‌ها تا رسیدن داده‌ها ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
بازشناسی نقش رسانه‌های تعاملی در چارچوب عدالت اجتماعی سازمان‌های ورزشی ایران

سپیده یحیوی؛ مجتبی احمدی؛ امیر دانا؛ زین العابدین فلاح؛ طاهر بهلکه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72865.1921

چکیده
  هدف از این پژوهش، بازشناسی نقش رسانه‌های تعاملی در چارچوب عدالت اجتماعی سازمان‌های ورزشی ایران بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل تماتیک انتخاب شد. مشارکت‌کنندگان شامل صاحب‌نظران دانشگاهی در گرایش‌های مدیریت ورزشی، رسانه ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و روان‌شناسی ورزشی (اساتیدی که حداقل 2 الی 3 کار پژوهشی مرتبط با موضوع پژوهش ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائة مدل نقش رسانه‌ها در سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی

مهری تبریزی یگانه؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد

دوره 11، شماره 4 ، مرداد 1403، ، صفحه 97-109

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64475.1637

چکیده
  هدف از این پژوهش ارائه مدل نقش رسانه­‌ها در سرمایه­‌گذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر رویکرد، کیفی است و از روش تحلیل تم (مضمون) استفاده‌شده است. برای انجام مصاحبه میدانی، مشارکت­‌کنندگان پژوهش شامل اساتید دانشگاهی و مدیران حوزه گردشگری ورزشی بودند (23 نفر). روش نمونه­‌گیری ...  بیشتر

ارزیابی نقش های اطلاع رسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگ سازی برنامه تلویزیونی نود

سیده فاطمه رضوانی؛ سعادت الله صالحی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 36-41

چکیده
  هدف از این تحقیق ارزیابی نقش­های چهارگانه‌ برنامه تلویزیونی نود از دیدگاه مردم شهر اصفهان است. جامعه آماری این پژوهش شامل مردم شهر اصفهان است که به تماشای برنامه نود می­پردازند. طبق جدول مورگان و از طریق نمونه­ گیری هدفمند 384 نفر از شهروندان اصفهانی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این تحقیق برای اندازه­ گیری نقش­ های ...  بیشتر

مقایسه دیدگاه اساتید، کارشناسان رسانه و مشارکت کنندگان ورزش همگانی در مورد کارکردهای رسانه های جمعی در توسعه و ترویج ورزش همگانی

حسین عیدی؛ رسول آزادی؛ جواد خسروی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 42-50

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی کارکردهای رسانه­ ها در ترویج ورزش همگانی شهر کرمانشاه است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش کلیه کارشناسان رسانه ­ای، اساتید تربیت بدنی و شرکت کنندگان در ورزش همگانی شهر کرمانشاه بود که از روش نمونه گیری غیرتصادفی استفاده و 174 نفر به پرسشنامه پژوهش پاسخ دادند. از پرسشنامة بازبینی ...  بیشتر