جمال عبدی؛ سید نصراله سجادی؛ مهرزاد حمیدی؛ حسین رجبی نوش آبادی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی و رسانه ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی و رسانه ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند (انجام حداقل دو پژوهش در راستای موضوع پژوهش حاضر) و همچنین مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران که از سطح تحصیلی بیشتر از کارشناسی ارشد برخوردار بودند و در بخش کمی جامعة آماری شامل کلیه مدیران ورزش شهرداریها و اعضای شورای راهبردی سازمان ورزش شهرداری تهران بودند (145 نفر). ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبههای نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیة روند تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS نسخة 24 و Smart PLS نسخة 2 انجام گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مؤلفههای مورد نظر در ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران شامل 7 مؤلفهی کلی اطلاعرسانی، زیرساختهای فنی و انسانی، اپلیکیشن اینوگام، اقتصادی، انتشارات، وبسایت و برنامهریزی می-باشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار میباشد. توجه به فاکتورهای ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران میتواند مسیر روشنی پیشروی مدیران این سازمان قرار دهد تا بر اساس آن برنامههای مناسبی برای ارتقا عملکرد رسانهای تدوین نمایند.
رسانه های ورزشی
احمد محمودی؛ علی ابوالحسینی؛ رضا امین زاده؛ منی عیسی عارف الجبوری
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای درون برنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام بود. پژوهش کیفی حاضر با روش تحلیل تماتیک انجام گرفت و جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید تربیتبدنی و علومورزشی دانشگاههای سطح کشور (به طور خاص مدیریت ورزشی و رسانه)، اساتید و متخصصین تعلیم و تربیت، متخصصین و شاغلین حوزه فناوری ورزش بود. از مصاحبه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای درون برنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام بود. پژوهش کیفی حاضر با روش تحلیل تماتیک انجام گرفت و جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید تربیتبدنی و علومورزشی دانشگاههای سطح کشور (به طور خاص مدیریت ورزشی و رسانه)، اساتید و متخصصین تعلیم و تربیت، متخصصین و شاغلین حوزه فناوری ورزش بود. از مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته استفاده گردید روش نمونه گیری به صورت هدفمند بود و نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. طی یک پروسه و مصاحبه با 21 نفر، مصاحبهها به نقطه اشباع نظری رسید. بر اساس تحلیل تماتیک، دادهها کدگذاری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در تحلیل تماتیک دادههای حاصل از مصاحبه با خبرگان بر اساس موضوع پژوهش کدگذاری شدند. بر همین اساس 44 مفهوم، 6 تم فرعی و 3 تم اصلی (شاخصهای بیرونی، شاخصهای درونی و شاخصهای متمایزکننده شناسایی شدند. میتوان گفت که با شناسایی ویژگیهای درونبرنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام، میتوان به طراحیکنندگان و توسعهدهندگان این برنامهها توصیه نمود تا در طراحی این اپلیکیشنها بیش از هرچیز به سلایق و نیازهای کاربران توجه نموده و برنامههایی را طراحی کنند که قابلیت اجرا بر روی تمامی انواع تلفنهای همراه را داشته و هرکاربر بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیمومورد استفاده قرار دهد.