پریا عزیزی؛ فرشاد امامی؛ نازنین راسخ
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین استراتژی های بازاریابی فدراسیون کاراته با رویکرد فناوری ارتباطات و تبلیغات با استفاده از روش آمیخته اجرا شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است که به روش توصیفی- تحلیلی و به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را روسا، نواب رئیس و مسئولین کمیته های فدراسیون کاراته، اساتید مدیریت ورزشی، خبرگان ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تدوین استراتژی های بازاریابی فدراسیون کاراته با رویکرد فناوری ارتباطات و تبلیغات با استفاده از روش آمیخته اجرا شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است که به روش توصیفی- تحلیلی و به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را روسا، نواب رئیس و مسئولین کمیته های فدراسیون کاراته، اساتید مدیریت ورزشی، خبرگان و فعالان حوزه بازاریابی ورزشی و هم چنین قهرمانان و مربیان برجسته ورزش کاراته، آگاه به برنامه استراتژیک به تعداد 63 نفر را تشکیل می دهند. نمونه آماری در این تحقیق برابر با جامعه آماری (کل شمار) می باشد. ابزار تحقیق شامل پرسش نامه شناسایی SWOT، فرم های ماتریس ارزیابی عوامل درونی و عوامل بیرونی و هم چنین انجام مصاحبه با اعضای شورای راهبردی بازاریابی برای تدوین استراتژی ها می باشد. روایی پرسشنامه توسط 14 نفر از متخصصین این حوزه تایید و پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تدوین استراتژی ها از روش تجزیه و تحلیل SWOT و برای اولویت بندی استراتژی ها از روش برنامه ریزی استراتژیک کمی استفاده شد. یافته ها نشان داد که برنامه استراتژیک بازاریابی فدراسیون کاراته در ابعاد درونی دارای 14 قوت و 16 ضعف و در بعد بیرونی نیز دارای 13 فرصت و 12 تهدید میباشد که پس از ترسیم ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی موقعیت استراتژیک بازاریابی فدراسیون کاراته در وضعیت رقابتی و موقعیت ST قرار گرفت. موقعیت رقابتی بدست آمده تاکید دارد فدراسیون کاراته می تواند