رسانه های ورزشی
سیدعلی درخشان؛ قدرت الله باقری راغب؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ علی صابری؛ علی حمیدی زاده
چکیده
با توجه به جامعیت نظام اسلامی حاکم بر کشور ایران و نگاه عمیق و بسیط این نظام و شخص مقام معظم رهبری به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و... و جایگاهی که مقوله ورزش در کشور دارد؛ ایشان همواره دیدگاه ویژهای نسبت به این حوزه و تأثیر آن در توسعه ظرفیتهای نسل جوان داشته و مطالب قابلتأملی را در ادوار مختلف فرمودهاند. هدف پژوهش حاضر بررسی ...
بیشتر
با توجه به جامعیت نظام اسلامی حاکم بر کشور ایران و نگاه عمیق و بسیط این نظام و شخص مقام معظم رهبری به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و... و جایگاهی که مقوله ورزش در کشور دارد؛ ایشان همواره دیدگاه ویژهای نسبت به این حوزه و تأثیر آن در توسعه ظرفیتهای نسل جوان داشته و مطالب قابلتأملی را در ادوار مختلف فرمودهاند. هدف پژوهش حاضر بررسی بیانات مقام معظم رهبری در دو حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی نورمن فرکلاف میباشد. روش تحقیق، کیفی و از نوع تحلیل محتوا بوده و جامعه آماری آن بیانات معظم له در دیدار با گروههای مختلف در تمام ادوار رهبری ایشان در رابطه با موضوع مقاله است و بهصورت هدفمند انتخاب شد. بیشترین گسست گفتمانی از نوع کنشگری است و واژههای «مردم»، «جامعه»، «ورزش قهرمانی»، «قله» و «دامنه» بیش از همه در جملات تکرار شدهاند. یشترین گسست گفتمانی از نوع کنشگری است و واژههای «مردم»، «جامعه»، «ورزش قهرمانی»، «قله» و «دامنه» بیش از همه در جملات تکرار شدهاند.
مهارت های ارتباطی در ورزش
فرهاد ابراهیمی؛ رامتین بهشتی؛ صمد لعل بذری؛ مهدی طالب پور
چکیده
منازعات گفتمانی در سازمانها سبب ایجاد تغییر و بازتولید واقعیتهای اجتماعی میگردد.این پژوهش در نظر دارد به تحلیل تعارض گفتمانی بین رئیس فدراسیون کشتی و معاون حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش در جریان مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون کشتی بپردازد تا دریابد مهمترین گفتمانها و نشانههای نهفته در این رویداد ارتباطی چیست؟ این پژوهش ...
بیشتر
منازعات گفتمانی در سازمانها سبب ایجاد تغییر و بازتولید واقعیتهای اجتماعی میگردد.این پژوهش در نظر دارد به تحلیل تعارض گفتمانی بین رئیس فدراسیون کشتی و معاون حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش در جریان مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون کشتی بپردازد تا دریابد مهمترین گفتمانها و نشانههای نهفته در این رویداد ارتباطی چیست؟ این پژوهش با استفاده از چارچوب نظری تحلیل گفتمان و با تکیه بر سطوح تحلیل جان فیسک اجراشده است. یافتهها نشان داد که در این نزاع دو طرف گفتوگو برای به اقناع رسیدن و پیروزی در بحث از سازگاریهای مفهومی، شناختی و زبانی استفاده کردهاند. بهطوریکه رئیس فدراسیون کشتی بااستفاده ازانگارههای فرهنگی، نیروهای کلامی و حالتهای هیجانی در رفتاروزبان بدن سعی دربیاعتباری ادعاهای طرف مقابل وبرنده بیرون آمدن ازمنازعه را داشتهانددر طرف مقابل معاون وزیربا پرهیز از تماس چشمی، دوری از حالتهای هیجانی درکلام و زبان بدن و استفاده ازاصول ادراکات شناختی سعی درحفظ اوضاع و شرایط گفتگوبه نفع خودداشتهانداین درحالی است که هردو طرف ضمن محق دانستن خود سعی درمغلوبه کردن بحث به سود خو بدون توجه به مرزهای شناختهشده گفتگو داشتهاند و در این مسیر خودآگاه و یا ناخودآگاه از تکنیکهای برتری مباحثه استفاده نمودهاند.ازآنجاییکه نحوه صحیح گفتوگو، نیازمند مهارتهای ویژه است و قواعد و اصول خاصی را بر مشارکتکنندگان تحمیل میکندلذا پیشنهاد میشود مدیران از تحمیل اندیشههای خود دست بکشند، خود را از تنها اندیشیدن رها کنند، صدای یکدیگر را بشنوند،طرف مقابل را درک کنند،مهارت خوب شنیدن را ارتقا بخشند،بر اهداف مشترک خود متمرکز باشندو بدون پیشزمینههای فکری خود نسبت بهطرف مقابل وارد گفتگو شوند