سیروس جعفری ظفرآبادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبه ها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی/ شبکه های بود. در بخش کمی تحقیق نمونه گیری تصادفی از نوع اتفاقی و برای نمونه گیری 306 پرسشنامه گردآوری شد. تحقیق حاضر ترکیبی است در بخش اول تحقیق از مصاحبه نیمه ساختاریافته براساس مدل برنامه ریزی استراتژیک دلتا طراحی شد. در بخش کمی تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ساختارپرسشنامه براساس اطلاعات حاصل شده از بخش کیفی تنظیم شد. آزمون مدل مفهومی پژوهش نشان داد که پایبندسازی به سیستم و راهحل جامع مشتریان بر رسالت کسب و کار؛ رسالت کسب و کار بر مشخصههای ساختار صنعت و جایگاه رقابتی؛ جایگاه رقابتی بر اجرای کسب و کار؛ کسب بر اثربخشی و نوآوری عملیات؛ نوآوری و اثربخشی عملیات برآماجیابی، و تأثیر آماجیابی بر فرایندهای کسب و کار تأثیر مثبت و معناداری دارند. این در حالی بود که اثرگذاری بهترین محصول بر رسالت کسب و کار و ساختار صنعت بر اجرای کسب و کار تأیید نشد. همچنین نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاه های خصوصی استان لرستان مورد تایید قرار گرفت .