مهارت های ارتباطی در ورزش
فرشته ربیعی؛ سپیده قطنیان؛ زهره افشارمند؛ مطهره مصلحی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تأثیر استراتژی تحول ویس بورد بر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش، طراحی و اجرا گردید. راهبرد پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی(کیفی-کمی) و از نظر هدف نظری و کاربردی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تأثیر استراتژی تحول ویس بورد بر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش، طراحی و اجرا گردید. راهبرد پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی(کیفی-کمی) و از نظر هدف نظری و کاربردی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند (انجام حداقل دو پژوهش در راستای موضوع پژوهش حاضر)، همچنین مدیران و کارکنان روابط عمومی تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و مدیران معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش بودند (16 نفر). روش نمونهگیری در بخش کیفی غیرتصادفی از نوع هدفمند میباشد. در بخش کمی جامعة آماری شامل تمام کارکنان معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش به تعداد 84 نفر بود. با توجه به تعداد کم نمونه پژوهش، تمامی کارکنان بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از این تعداد از کارکنان، 68 نفر بهصورت صحیح به پرسشنامهها پاسخ دادند. توزیع پرسشنامهها بهصورت حضوری انجام شد. ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبههای نیمه ساختارمند (متغیر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی) و پرسشنامه تحول سازمانی ویس بورد (2003) بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیة روند تجزیهوتحلیل دادههای کمی پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS نسخة 24 و Smart PLS نسخة 2 انجام گردید. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که مقدار t-value برای روابط مدل از بازه 58/2 و 58/2- میباشد.
روابط عمومی ورزشی
افسانه زارع؛ مینا حکاک زاده؛ سید جلیل میریوسفی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل فرآیندی مدیریت عملکرد رسانه ای فدراسیون ورزش دانشآموزی کشور و روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی (کیفی – کمی) بود. مشارکت کنندگان در بخش کیفی شامل اساتید مدیریت ورزشی (که حداقل یک پژوهش در حوزه مدیریت عملکرد انجام داده اند)، مدیران انجمن ها و هیئتهای استانی و اعضای فدراسیون ورزش دانش آموزی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل فرآیندی مدیریت عملکرد رسانه ای فدراسیون ورزش دانشآموزی کشور و روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی (کیفی – کمی) بود. مشارکت کنندگان در بخش کیفی شامل اساتید مدیریت ورزشی (که حداقل یک پژوهش در حوزه مدیریت عملکرد انجام داده اند)، مدیران انجمن ها و هیئتهای استانی و اعضای فدراسیون ورزش دانش آموزی بودند؛ که این افراد، بهصورت هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب شدند (20 مصاحبه با 20 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت) و در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه در بین نمونه بخش کیفی (بهصورت کامل) توزیع شد(75 نفر). نمونه آماری، حداکثر تعداد نمونه با توجه به جدول مورگان در نظر گرفته شد (63 نفر) و روش نمونه گیری بهصورت تصادفی در دسترس بود. از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart- PLS برای تحلیل مدل استفاده شد. در بخش کیفی پژوهش مشخص شد که مقوله ها در قالب 41 کد مفهومی مشخص شدند و در دل ابعاد ۶ گانه مدل فرایندی جای گرفتند. در بخش کمی نیز مشخص شد که هر 6 مؤلفه اصلی پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است و استفاده از ظرفیت های رسانه در فدراسیون ورزش دانش آموزی، منجر به بهبود عملکرد این فدراسیون می شود.