مهرداد محرم زاده؛ سجاد پاشایی؛ میر داود حسینی
چکیده
در سالهای اخیر نیاز به تغییر جهت از نگرش مبادله ای به ارتباطی در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش، مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان مراجعه کننده به اماکن ورزشی استان آذربایجان شرقی میباشد. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی میباشد و ...
بیشتر
در سالهای اخیر نیاز به تغییر جهت از نگرش مبادله ای به ارتباطی در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش، مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان مراجعه کننده به اماکن ورزشی استان آذربایجان شرقی میباشد. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی میباشد و جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر افراد مراجعه کننده به اماکن و مراکز تفریحی – ورزشی استان آذربایجان شرقی در سال 97 بودند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد محمودی و همکاران (1395)؛ علویشاد (1387) استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها را با نرم افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر (b) نشان داد. یافته های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معناداری بین مؤلفه های مدیریت ارتباط با مشتری (درک و تفکیک مشتری، ارتباط متقابل با مشتری، جذب و حفظ مشتری، توسعه روابط) با رضایتمندی در سطح معنادار 001/0 وجود دارد (61/0 b = 700/16t=)، همچنین تأثیر مثبت و میانجیگری رضایتمندی بر وفاداری مشتریان تأیید شد (78/0 b =). ازاینرو تغییر فضای تجاری و تحول بازاریابی از طریق مدیریت ارتباط با مشتری بهمنظور افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی امری ضروری است، بنابراین ارایه خدمات با دقت و توجه به نیازها و علایق مشتری مهمترین عوامل جذب و حفظ مشتری در اماکن میباشد.
سارا کشکر؛ سید کمال توکلی؛ رضا صادقی
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 19-25
چکیده
نشر بنا به طبیعتش فضا ساز و فرهنگآور است و از مهمترین و نیرومندترین اهرمهای تحول فکری و فرهنگی است. رواج نشر به طور انبوه در واقع از اختراع چاپ آغاز میشود. تحقیق حاضر به منظور دستیابی به میزان رضایتمندی مخاطبان از حوزه نشر کتب ورزشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی مخاطبان مراجعهکننده به غرفههای ناشران ...
بیشتر
نشر بنا به طبیعتش فضا ساز و فرهنگآور است و از مهمترین و نیرومندترین اهرمهای تحول فکری و فرهنگی است. رواج نشر به طور انبوه در واقع از اختراع چاپ آغاز میشود. تحقیق حاضر به منظور دستیابی به میزان رضایتمندی مخاطبان از حوزه نشر کتب ورزشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی مخاطبان مراجعهکننده به غرفههای ناشران ورزشی، که در بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی تهران در سال 1391 حضور داشتند، که نمونهگیری به صورت تصادفی و در دسترس انجام گرفت، که حجم نمونه آماری 280 نفر انتخاب گردید. ابزار اندازهگیری پژوهش حاضر، پرسشنامه محقق ساخته بود که برای تعیین روایی پرسشنامه از نظرات اساتید و متخصصان علوم ورزشی و ارتباطات استفاده گردید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 73/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و t مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه (آنوا) استفاده شد که تمامی تجزیه و تحلیلها با استفاده از نرم افزار spss16 انجام گردید. نتایج بیانگر این بود که متغیر عنوان از لحاظ رضایتمندی معنادار بوده و با توجه به آزمونهای تعقیبی بین دانشجو، هیئت علمی و کارمند با بیکار تفاوت مشاهده گردید و همچنین متغیر قیمت معنادار بوده و بین دانشجو و هیئت علمی با بیکار تفاوت معنی داری وجود داشت و بین متغیرهای حجم و سهولت از لحاظ رضایتمندی تفاوت معناداری بوده و با توجه به آزمونهای تعقیبی بین دانشجو با کارمند تفاوت معناداری وجود داشت و بین متغیرهای (جذابیت، کیفیت محتوا، تصویرسازی محتوا، صفحهآرایی و تناسب محتوا با نیازها) تفاوت معناداری مشاهده نگردید.