معصومه حسینی؛ نازنین قاسمی
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی مقایسة سواد رسانهای در متخصصان گرایشهای تربیت بدنی انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی –تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 75 نفر از متخصصان تربیت بدنی شهرستان بیرجند بود که نمونه آماری به صورت کلشمار و تعداد 15 نفر از هر گرایش تربیت بدنی انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه اطلاعات ...
بیشتر
این پژوهش به منظور بررسی مقایسة سواد رسانهای در متخصصان گرایشهای تربیت بدنی انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی –تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 75 نفر از متخصصان تربیت بدنی شهرستان بیرجند بود که نمونه آماری به صورت کلشمار و تعداد 15 نفر از هر گرایش تربیت بدنی انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه اطلاعات فردی، پرسشنامه محققساخته سواد رسانهای استفاده گردید. برای تحلیل دادهها از آزمون آنالیز واریانس یکطرفه، آزمون تعقیبی شفه و آزمونT مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که بین متخصصان تربیتبدنی در گرایشهای مختلف در سواد رسانهای تفاوت معناداری وجود ندارد. لزوم بهره بردن از سواد رسانه با توجه به مقتضیات زمان حال برای کلیه متخصصین ضروری بوده و نوعی مزیت رقابتی و برند شخصی برای فرد محسوب میگردد.