معصومه کلاته سیفری؛ معصومه محمدی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر برنامه نود برآمیخته بازاریابی لیگ برتر فوتبال ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی بوده و دارای ماهیت کیفی است. در این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزری، از این رویکرد استفاده شد. جامعه پژوهش مستندات انجام شده در حیطه پژوهش، مربیان، بازیکنان و داوران لیگ برتر فوتبال ایران و نیز اساتید ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر برنامه نود برآمیخته بازاریابی لیگ برتر فوتبال ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی بوده و دارای ماهیت کیفی است. در این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزری، از این رویکرد استفاده شد. جامعه پژوهش مستندات انجام شده در حیطه پژوهش، مربیان، بازیکنان و داوران لیگ برتر فوتبال ایران و نیز اساتید دانشگاه بودند. نمونهگیری بهصورت هدفمند انجام شد و افراد تحت مصاحبههای نیمه ساختاریافته قرار گرفتند. سپس دادههای حاصل از 14 مصاحبه به روش نظریه داده بنیاد تجزیهوتحلیل گردید. کدهای حاصل از مصاحبهها پس از تلخیص در مرحله کدگذاری محوری به 129 کد متمایز تبدیل شدند. با بررسی و مقایسه کدها مشخص شد که تمامی کدها را میتوان به 60 مفهوم و5 مقوله اصلی تقسیم کرد. به طوری که مقوله ماهیت فوتبال دارای 17 مفهوم، مقوله قابلیتهای لیگ دارای 19 مفهوم، مقوله ظرفیتهای رسانه ملی دارای 10 مفهوم، مقوله برنامه نود دارای 3 مفهوم و مقوله مجری توانمند برنامه دارای 8 مفهوم است. مفاهیم شناسایی شده در بخش مقوله محبوبیت و مقبولیت برنامه نود نیز شامل 3 مفهوم می باشد.علاوه براین 5 مقوله نیز در بخش پیامد ها شناسایی شد. درنهایت نتایج ارتقا بازاریابی فوتبال ایران را نشان میدهد مدل پیشنهادی تحقیق نشان داد که در صورت استمرار موفقیت های یک برنامه فوتبالی، مخاطبان لیگ برتر نیز افزوده شده و به همراه خود مزایای مادی و معنوی به همراه خواهند داشت و گام مهمی در جهت حرفه ای شدن باشگاه های فوتبال ایران خواهد بود.
رسول نظری؛ الهام عندلیب
چکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر پیشبینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاههای خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاههای خصوصی بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری ...
بیشتر
هدف از انجام تحقیق حاضر پیشبینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاههای خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاههای خصوصی بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای آمیخته بازاریابی مقیمی (1389)، فناوری اطلاعات و جذب مشتریان محقق ساخته استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط متخصصین، پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از روش تحلیل مسیر معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتهها حاکی از برازش مدل ساختاری برای تمامی رابطههای متغیرهای پژوهش داشت. به طور کلی میتوان اذعان نمود آمیخته بازاریابی و بهکارگیری فناوری اطلاعات به طور مستقیم بر فرایند جذب مشتریان باشگاههای خصوصی تأثیر گذار است، لذا توصیه میشود مدیران با بهکارگیری این استراتژیها، برجستهسازی مزیتهای رقابتی باشگاهها را از طریق استفاده از فضای فیزیکی و مجازی در دستور کار قرار دهند.
سلمان جعفری؛ بهرام اکبری؛ ثنا محمد علیزاد رفیع
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 15-26
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهر تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران ارشد (مدیرعامل، مدیر فروش و مدیر مالی) شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز بود و نمونه تحقیق هم تعداد ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهر تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران ارشد (مدیرعامل، مدیر فروش و مدیر مالی) شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز بود و نمونه تحقیق هم تعداد 68 مدیر ارشد بهصورت نمونه در دسترس از مناطق مختلف شهرستان تبریز انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته (1395) استفاده گردید. برای تحلیل داده ها نیز از آزمونهای تی استیودنت، فریدمن، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون دومتغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز تأثیر دارد. بین اولویتبندی مؤلفههای آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز تفاوت وجود دارد که دراینبین عامل تبلیغ در رتبه نخست و عامل مکان در رتبه آخر قرار داشت. همچنین بین مؤلفههای آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. نتیجهگیری کلی اینکه استفاده از اینترنت میتواند موجب بهبود آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شود.