یعقوب بدری آذرین؛ سجاد پاشایی؛ وحید حافظی؛ حسن فاتح
دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، ، صفحه 15-26
چکیده
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. باشگاه هایهای موفق همواره به دنبال به کارگیری روشها و ابزارهای نوین بهعنوان مزیت های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فنآوری و ارتباطات، امروزه بهعنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک ...
بیشتر
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. باشگاه هایهای موفق همواره به دنبال به کارگیری روشها و ابزارهای نوین بهعنوان مزیت های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فنآوری و ارتباطات، امروزه بهعنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک برشمرده میشود. هدف از انجام پژوهش، بررسی تأثیر نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیتفروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. جمع اوری داده ها از پرسشنامه ی المومانی و نور (2009)، استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها را میتوان توسط نرم افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر نشان داد. یافته های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معنی داری بین مؤلفههای خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات) با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی وجود دارد، همچنین تأثیر مثبت و معناداری نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیتفروشی در تأثیر مؤلفههای خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات)، بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، تأیید شد؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت، موضوع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بهعنوان راهبرد، نرمافزار و فرایند میبایست در صنعت ورزش ایران جایگاه ویژهای داشته باشد. اگرچه در مسیر اجرای آن مشکلات زیر ساختاری وجود دارد ولی مدلهای مفهومی پایه ای میتواند نقطه ی شروع خوبی برای آینده عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در باشگاهها باشد.