فاطمه عبدوی؛ مریم فریدفتحی
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 66-76
چکیده
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی سازمانی حمیدی استفاده شد. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی کارکنان ادارهی ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی و حجم نمونهی آماری برابر با کل افراد جامعه (46 نفر) برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمونهای همبستگی و رگرسیون استفاده شد. یافتههای حاصل نشان داد که، بین بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی رابطهی معنیداری وجود دارد. بین میزان بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با تعهد سازمانی، مقاومت منفی در برابر تغییرات کارکنان و بهبود در بخشهای کیفیت سازمان رابطه وجود دارد؛ اما بین میزان به-کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با انگیزهی کار کارکنان رابطه وجود ندارد. از اینرو، مسئولان باید راهبردهای مدیریتی مناسبی را به منظور رسیدن به سطح بهینهی این شاخص، پیشبینی کنند.