رسانه های ورزشی
محسن قلی پور؛ سیروس احمدی؛ غلامرضا خاکساری
چکیده
هدف از این پژوهش، تحلیل نقش رسانهها در توسعه مشروعیت اخلاقی در نظام حقوقی ورزشی ایران میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان آشنا با رسانهها، مشروعیت اخلاقی و نظام حقوقی ورزش ایران میباشد که شامل اساتید دانشگاهی (حداقل دو پژوهش در زمینه متغیرهای پژوهش)، حقوقدانان ورزشی ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، تحلیل نقش رسانهها در توسعه مشروعیت اخلاقی در نظام حقوقی ورزشی ایران میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان آشنا با رسانهها، مشروعیت اخلاقی و نظام حقوقی ورزش ایران میباشد که شامل اساتید دانشگاهی (حداقل دو پژوهش در زمینه متغیرهای پژوهش)، حقوقدانان ورزشی ایران (داشتن تجربه در پروندههای حقوقی در ورزش ایران) و برخی مدیران رسانههای ورزشی ایران (رادیو، تلویزیون، روزنامهها و مجلات ورزشی) باسابقه بیش از 5 سال میباشد که به روش نمونهگیری هدفمند انتخابشدهاند (15 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل و تفسیر مصاحبه خبرگان نشان داد که چهار نقش آگاهی سازی، انگیزشی، نیازسنجی و آموزشی ازجمله نقشهای رسانهها بهمنظور توسعه مشروعیت اخلاقی در نظام حقوقی ورزشی ایران میباشد. همچنین مضامین آگاهی سازی و آموزشی میتوانند بر نیازسنجی و انگیزشی تأثیرگذار باشد.