سیدامین دهقان؛ مسعود ایمانزاده؛ مجید نامور؛ محمد پورپناهی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش رسانههای جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش بود. برای گردآوری اطلاعات از بررسی اسناد و مدارک، ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظر سنجی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط چند تن از صاحبنظران و استادان مدیریت ورزشی و روایی سازه پرسشنامه با تأیید عاملی تأییدی ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش رسانههای جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش بود. برای گردآوری اطلاعات از بررسی اسناد و مدارک، ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظر سنجی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط چند تن از صاحبنظران و استادان مدیریت ورزشی و روایی سازه پرسشنامه با تأیید عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ (9/0) تأیید شد. نمونهها شامل دو گروه مدیران وکارشناسان ورزش و مدیران و کارشناسان رسانه جمعاً برابر با 130 نفر بودند. پژوهش حاضر از حیث نتیجه، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی و پیمایشی است و دادههای آن به صورت میدانی جمعآوری شده است. رسانههای جمعی و کارکردهای آن به عنوان متغیر مستقل و مشارکت بخش خصوصی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. برخی از مهمترین نتایج تحقیق، عبارت بودند از اینکه: نقش آگاهسازی و اطلاعرسانی، آموزش، تبلیغی، فرهنگسازی رسانههای جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش استان اردبیل تأثیر داشتند. مهمترین نقشهای رسانههای جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش به ترتیب اولویت نقش فرهنگسازی، تبلیغی، آگاهسازی و اطلاع رسانی، آموزش و مشارکت اجتماعی بودند. بین نظرات آزمودنیها در مورد نقش رسانههای جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش تفاوت معناداری وجود داشت، مدیران بخش رسانه تمایل بیشتری به مشارکت بخش خصوصی در ورزش داشتند. نتیجهگیری میشود در راستای مشارکت بخش خصوصی در ورزش باید مدیران با کارکردهای رسانهها آشنا باشند.