مهارت های ارتباطی در ورزش
مجتبی قربانی آسیابر؛ حمید قاسمی
چکیده
پژوهش حاضر بهمنظور طراحی مدل جامعه برند(ورزشی) بهعنوان ابزاری برای ارتقاء سرمایه اجتماعی در مدیریت و با روش ترکیبی با رویکرد متوالی اکتشافی انجام شد.
بهمنظور دستیابی به اهداف پژوهش در مرحله اول جمعآوری و تحلیل دادههای کیفی و در مرحله دوم، جمعآوری و تحلیل دادههای کمی صورت گرفت، جامعه موردبررسی این تحقیق در بخش کیفی مشتمل ...
بیشتر
پژوهش حاضر بهمنظور طراحی مدل جامعه برند(ورزشی) بهعنوان ابزاری برای ارتقاء سرمایه اجتماعی در مدیریت و با روش ترکیبی با رویکرد متوالی اکتشافی انجام شد.
بهمنظور دستیابی به اهداف پژوهش در مرحله اول جمعآوری و تحلیل دادههای کیفی و در مرحله دوم، جمعآوری و تحلیل دادههای کمی صورت گرفت، جامعه موردبررسی این تحقیق در بخش کیفی مشتمل بر 15 نفر از صاحبنظران و نخبگان و در بخش کمی 326 نفر از پژوهشگران تحصیلات تکمیلی شاخه مدیریت ورزشی (برندینگ) دانشگاهها و مؤسسات علمی سراسر کشور با توزیع جغرافیایی (منطقهای) در بین سال1402-1401 انجامشده است. برای جمعآوری دادهها از روش کدگذاری برای رسیدن به یک پرسشنامه استاندارد استفاده شد. دادههای پژوهش از طریق مدل یابی معادله ساختاری مبتنی بر کوواریانس مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند.
نتایج نشان داد که بین دانش برند، رضایت از برند، شناسایی برند، وفاداری به برند، تصویر برند با جامعه برند رابطه معناداری دارد و روابط، ارزشها، اعتماد و تعهد با سرمایه اجتماعی رابطه معناداری دارد و همچنین بین جامعه برند و سرمایه اجتماعی یک رابطه قوی برقرار است.
بنابراین نتیجه میگیریم که مدل جامعه برند بهعنوان ابزاری برای ارتقای سرمایه اجتماعی در مدیریت، یک رویکرد نوین و کارآمد است که در جهت بهبود عملکرد سازمانها و ارزشآفرینی برای جامعه موردنظر، تأثیر قابلتوجهی دارد. با استفاده از مدل جامعه برند، سازمانها قادر خواهند بود تا هویت، ارزشها و تصویر عمومی خود را بهبود داده و ارتباطات مؤثری را با مشتریان خود برقرار کنند.