رسانه های ورزشی
احمد محمودی؛ علی ابوالحسینی؛ رضا امین زاده؛ منی عیسی عارف الجبوری
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای درون برنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام بود. پژوهش کیفی حاضر با روش تحلیل تماتیک انجام گرفت و جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید تربیتبدنی و علومورزشی دانشگاههای سطح کشور (به طور خاص مدیریت ورزشی و رسانه)، اساتید و متخصصین تعلیم و تربیت، متخصصین و شاغلین حوزه فناوری ورزش بود. از مصاحبه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای درون برنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام بود. پژوهش کیفی حاضر با روش تحلیل تماتیک انجام گرفت و جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید تربیتبدنی و علومورزشی دانشگاههای سطح کشور (به طور خاص مدیریت ورزشی و رسانه)، اساتید و متخصصین تعلیم و تربیت، متخصصین و شاغلین حوزه فناوری ورزش بود. از مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته استفاده گردید روش نمونه گیری به صورت هدفمند بود و نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. طی یک پروسه و مصاحبه با 21 نفر، مصاحبهها به نقطه اشباع نظری رسید. بر اساس تحلیل تماتیک، دادهها کدگذاری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در تحلیل تماتیک دادههای حاصل از مصاحبه با خبرگان بر اساس موضوع پژوهش کدگذاری شدند. بر همین اساس 44 مفهوم، 6 تم فرعی و 3 تم اصلی (شاخصهای بیرونی، شاخصهای درونی و شاخصهای متمایزکننده شناسایی شدند. میتوان گفت که با شناسایی ویژگیهای درونبرنامهای اپلیکیشنهای سلامتی و تناسباندام، میتوان به طراحیکنندگان و توسعهدهندگان این برنامهها توصیه نمود تا در طراحی این اپلیکیشنها بیش از هرچیز به سلایق و نیازهای کاربران توجه نموده و برنامههایی را طراحی کنند که قابلیت اجرا بر روی تمامی انواع تلفنهای همراه را داشته و هرکاربر بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیمومورد استفاده قرار دهد.