رسانه های ورزشی
سیدعلی درخشان؛ قدرت الله باقری راغب؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ علی صابری؛ علی حمیدی زاده
چکیده
با توجه به جامعیت نظام اسلامی حاکم بر کشور ایران و نگاه عمیق و بسیط این نظام و شخص مقام معظم رهبری به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و... و جایگاهی که مقوله ورزش در کشور دارد؛ ایشان همواره دیدگاه ویژهای نسبت به این حوزه و تأثیر آن در توسعه ظرفیتهای نسل جوان داشته و مطالب قابلتأملی را در ادوار مختلف فرمودهاند. هدف پژوهش حاضر بررسی ...
بیشتر
با توجه به جامعیت نظام اسلامی حاکم بر کشور ایران و نگاه عمیق و بسیط این نظام و شخص مقام معظم رهبری به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و... و جایگاهی که مقوله ورزش در کشور دارد؛ ایشان همواره دیدگاه ویژهای نسبت به این حوزه و تأثیر آن در توسعه ظرفیتهای نسل جوان داشته و مطالب قابلتأملی را در ادوار مختلف فرمودهاند. هدف پژوهش حاضر بررسی بیانات مقام معظم رهبری در دو حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی نورمن فرکلاف میباشد. روش تحقیق، کیفی و از نوع تحلیل محتوا بوده و جامعه آماری آن بیانات معظم له در دیدار با گروههای مختلف در تمام ادوار رهبری ایشان در رابطه با موضوع مقاله است و بهصورت هدفمند انتخاب شد. بیشترین گسست گفتمانی از نوع کنشگری است و واژههای «مردم»، «جامعه»، «ورزش قهرمانی»، «قله» و «دامنه» بیش از همه در جملات تکرار شدهاند. یشترین گسست گفتمانی از نوع کنشگری است و واژههای «مردم»، «جامعه»، «ورزش قهرمانی»، «قله» و «دامنه» بیش از همه در جملات تکرار شدهاند.
رسانه های ورزشی
ساجده سادات مرتضوی؛ قدرت الله باقری راغب؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ علی صابری
چکیده
هدف از این پژوهش، طراحی مدل شادی ناخالص ملی بر اساس رخدادهای ورزشی از طریق صفحات مجازی میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک میباشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید) و منابع اطلاعاتی مرتبط به موضوع پژوهش انتخاب شد. نمونه انسانی شامل اساتید مدیریت ورزشی متخصص در امر رویدادهای ورزشی، رسانهها و همچنین در زمینه ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، طراحی مدل شادی ناخالص ملی بر اساس رخدادهای ورزشی از طریق صفحات مجازی میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک میباشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید) و منابع اطلاعاتی مرتبط به موضوع پژوهش انتخاب شد. نمونه انسانی شامل اساتید مدیریت ورزشی متخصص در امر رویدادهای ورزشی، رسانهها و همچنین در زمینه شادی بود. ملاک انتخاب این افراد، انجام سابقه پژوهشی در این زمینهها بود (حداقل دو پژوهش منتشرشده). منابع اطلاعاتی شامل کامنتهای فالورهای پیجهای شخصی ورزشکاران ملی ایرانی بود. ورزشکارانی که سابقه حضور در میادین جهانی (جام جهانی، المپیک و بازیهای آسیایی) را داشتند و توانسته بودند افتخاراتی برای ایران به ارمغان آورند. تعداد اساتید مشارکتکننده در پژوهش، 15 نفر (ملاک اتمام مصاحبهها اشباع نظری بود) و تعداد پیجهای تحلیلشده در اینستاگرام، 22 پیج بود. نمونهگیری در بخش منابع انسانی و منابع اطلاعاتی بهصورت هدفمند انجام شد. نتایج کدگذاری نشان داد که سه کد محوری شامل مرتبط با ورزش (عملکرد ورزشی، نتیجه مسابقه و لیژیونری ورزشکاران)، مرتبط با رفتار (رعایت اخلاق و رفتار با هواداران) و نمادها و ظواهر (المانهای دینی مذهبی، سرود و پرچم ایران، حرکات نمادین و پوشش بازیکنان) از مؤلفههای اصلی مؤثر بر ایجاد شادی ناخالص ملی بر اساس رخدادهای ورزشی از طریق صفحات مجازی میباشد. با توجه به نقش مهم مدل شادی ناخالص ملی بر اساس رخدادهای ورزشی از طریق صفحات مجازی، پیشنهاد میشود که مدیران ورزش کشور در جهت بهبود مدیریت صفحات مجازی، برای ورزشکاران دورههای آموزشی لازم را برگزار نمایند.