رسانه های ورزشی
یاسر جاویدی؛ لیلا سادات جمشیدیان؛ احمد ترک فر؛ سید محمد علی میرحسینی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف رتبهبندی مراجع اطلاعرسانی و ترویجی رسانهای و غیر رسانهای تأثیرگذار بر فرایند مشارکت خیرین در ورزش مدارس طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی با هدف کاربردی است که بهصورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی خیرین فعال در حوزه ورزش مدارس ایران بودند که بر اساس انتخاب تمام شمار ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف رتبهبندی مراجع اطلاعرسانی و ترویجی رسانهای و غیر رسانهای تأثیرگذار بر فرایند مشارکت خیرین در ورزش مدارس طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی با هدف کاربردی است که بهصورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی خیرین فعال در حوزه ورزش مدارس ایران بودند که بر اساس انتخاب تمام شمار تمامی این افراد بهعنوان نمونه پژوهش مشخص شدند. درنهایت پس از پخش و جمعآوری پرسشنامههای پژوهش؛ تعداد 124 پرسشنامه مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری پژوهش حاضر پرسشنامه برگرفتهشده از پژوهش مصدق راد و احتشامی (1398) بود. روایی این پرسشنامه به واسطه بررسی نظر اساتید و پایایی این پرسشنامه نیز میزان 86/0 گزارش گردیده بود. جهت تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش از روش تاپسیس استفاده گردید. کلیه فرایند تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش در نرمافزار Topsis Slover انجام شد. با توجه به نتایج پژوهش حاضر مشخص گردید که شبکههای اجتماعی با ضریب نزدیکی 826/0 و مشاهدات فردی با ضریب نزدیکی 737/0 مهمترین مراجع اطلاعرسانی و ترویجی رسانهای و غیر رسانهای در فرایند مشارکت خیرین در ورزش مدارس میباشند. با این توجه در جهت جذب خیرین به فعالیتهای مربوط به ورزش مدارس میبایستی به مراجع اطلاعرسانی و ترویجی رسانهای و غیر رسانهای در حوزه شبکههای اجتماعی و مشاهدات فردی توجه گردد.