رسانه های ورزشی
رضوان کاویانی نیا؛ عادل افکار؛ مجید سلیمانی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف عوامل مؤثر بر تصمیمگیری سرمایهگذاری خطرپذیر شرکتهای شتابدهنده در حوزه استارتآپهای ورزشی اجرا گردید. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود که بخش کیفی آن بهصورت رهیافت ظاهرشونده گلیزر انجام گردید. جامعة آماری در بخش کیفی شامل افراد آگاه به موضوع پژوهش بودند که برحسب انتخاب هدفمند، تعداد 15 نفر بهعنوان ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف عوامل مؤثر بر تصمیمگیری سرمایهگذاری خطرپذیر شرکتهای شتابدهنده در حوزه استارتآپهای ورزشی اجرا گردید. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود که بخش کیفی آن بهصورت رهیافت ظاهرشونده گلیزر انجام گردید. جامعة آماری در بخش کیفی شامل افراد آگاه به موضوع پژوهش بودند که برحسب انتخاب هدفمند، تعداد 15 نفر بهعنوان نمونه مشخص گردیدند. همچنین در بخش کمی تحقیق حاضر شامل تمامی افراد فعال در حوزه استارت آپ ورزشی بودند. این افراد شامل مدیران، صاحبان و کارآفرینان استارت آپ های ورزشی موفق در کشور ایران بودند. ابزار پژوهش شامل مصاحبههای نیمهساختارمند و پرسشنامه محققساخته بود. روایی محتوایی این پرسشنامه با استفاده ازنظر اساتید دانشگاهی و روایی سازه آن به وسیله روش تحلیلعاملی موردبررسی قرار گرفت. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از کدگذاری و روش معادله ساختاری استفاده گردید. تمامی روند تجزیهوتحلیل دادهها در نرمافزارهای اسپی-اساس، پیالاس و مکسکیودیای انجام گرفت. نتایج نشان داد که در مجموع تعداد 6 تم شامل چارچوب های زمانی، ریسک سرمایهگذاری، جنبههای روانی، تجارب قبلی، مسائل مالی و مسائل حقوقی-اقتصادی بهعنوان شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیمگیری سرمایهگذاری خطرپذیر شرکتهای شتابدهنده در حوزه استارتآپهای ورزشی مشخص شدند. نتایج نشان داد که در این میان عامل جنبه روانی با تأثیر 263/0 بیشترین تأثیر در میان تمامی متغیرها را دارد. بهصورت کلی در جهت تسریع در تصمیمگیری سرمایهگذاری خطرپذیر شرکتهای شتابدهنده در حوزه استارتآپهای ورزشی میبایستی بسترهایی در راستا مسائل فردی و محیطی فراهم گردد.
رسانه های ورزشی
فاطمه جوادی؛ عادل افکار؛ مجید سلیمانی
چکیده
رسانههای اجتماعی میتوانند بر فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی تأثیرگذار باشند؛ ازاینرو پژوهش حاضر با هدف نقش رسانههای اجتماعی بر موفقیت و استمرار فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی طراحی و اجرا گردید. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است که با رویکرد پژوهش، آمیخته است. جامعه ...
بیشتر
رسانههای اجتماعی میتوانند بر فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی تأثیرگذار باشند؛ ازاینرو پژوهش حاضر با هدف نقش رسانههای اجتماعی بر موفقیت و استمرار فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی طراحی و اجرا گردید. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است که با رویکرد پژوهش، آمیخته است. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی، اساتید مدیریت ورزشی که در زمینه رسانه و باشگاه ورزشی پژوهشهایی (حداقل دو مورد) انجام داده بودند و همچنین مدیران باشگاههای ورزشی دولتی و خصوصی که دارای تحصیلات دکتری بودند، را شامل میشود که روش نمونهگیری بهصورت هدفمند انجام شده است؛ در بخش کمی جامعه آماری شامل کلیه مدیران باشگاههای ورزشی دولتی و خصوصی شهر همدان است (109 نفر). ابزار پژوهش حاضر، مصاحبههای نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحلیل مصاحبههای انجام شده نشان داد که رسانههای اجتماعی در قالب دو بعد میزان استفاده و موارد استفاده بر موفقیت و استمرار فعالیتهای باشگاههای ورزشی خصوصی در قالب چهار بعد مالی، مشتریان، فعالیتهای باشگاه و منابع انسانی تأثیرگذار است. همچنین نتایج نشان دادند که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. لذا مدیران باشگاههای ورزشی خصوصی میبایست بیشترین توجه خود را به بهبود نظام مدیریتی، بهبود حامیان مالی و بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص در باشگاههای ورزشی خود مبذول دارند تا به موفقیتهای شغلی مناسبی در کسبوکار خود نائل آیند.