سید رحمان فریزنی گوهری؛ محمد پوررنجبر؛ مینا حکاک زاده
چکیده
این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفههای ارتباطات عمومی در ترویج انواع رشتههای بیمهای در صنعت ورزش طراحی و اجرا گردید؛ روش پژوهش از نوع آمیخته (کمی و کیفی)، بود. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با خبرگان و پرسشنامه حاصل از دادههای کیفی بود. جامعه آماری در بخش کیفی 14 نفر از خبرگان آشنا با صنعت بیمه وصنعت ورزش بودند ...
بیشتر
این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفههای ارتباطات عمومی در ترویج انواع رشتههای بیمهای در صنعت ورزش طراحی و اجرا گردید؛ روش پژوهش از نوع آمیخته (کمی و کیفی)، بود. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با خبرگان و پرسشنامه حاصل از دادههای کیفی بود. جامعه آماری در بخش کیفی 14 نفر از خبرگان آشنا با صنعت بیمه وصنعت ورزش بودند که در 4 مصاحبه آخر کدها به اشباع نظری رسید ونظرات 10 نفر مبنای پژوهش قرار گرفت. روش نمونهگیری هدفمند و با روش تحلیل تماتیک کدگذاری انجام شد. برای اعتبار سنجی مدل بر اساس معیارهای استخراجشده از بخش کیفی، در بخش کمی از نظرات 200 نفر از اعضای شبکه فروش بیمه و بدنه اجرایی ورزش شامل مدیران ورزشی بخش دولتی و خصوصی، باشگاههای ورزشی، هیات های ورزشی استفاده شد.بهمنظور مقایسه تمهای اصلی و فرعی از آزمون گیری مکرر استفاده شد و دادههای حاصل از تحقیق در بخش کمی بهوسیله نرمافزار spss24 و Excel مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر استخراج 69 کد اولیه 21 تم فرعی و 6 تم اصلی شامل فرهنگ فردی و اجتماعی، بازاریابی سازنده، نگاه حمایتی و راهگشا، ارتقاء زیرساختها، بهبود ارتباطات و همراستایی ساختار سازمانی بود. از دیدگاه پاسخگویان تم اصلی «ارتقاء زیرساختها» و تم فرعی« ایجاد پنجره شفافیت در ارکان ورزش » در رتبه اول اهمیت قرارگرفتهاند. بنابراین برای بهره گیری متقابل این دو صنعت از ظرفیت های موجود ،توجه ویژه به مولفه های ارتباط عمومی و بکارگیری افراد متخصص در این بخش ضروری به نظر می رسد.