با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
روابط بین الملل در ورزش
نقش روابط دیپلماتیک در ورود و ترویج رشته های ورزشی خارجی در ایران

سارا کشکر؛ غزل پناهبر

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68691.1781

چکیده
  ورزش همواره در روابط دیپلماتیک به عنوان قدرت نرم برای تحقق اهداف بین المللی کشورها مورد توجه بوده است. بررسی تاریخ ظهور رشته‌های ورزشی خارجی در ایران بازگو کننده حقایق زیادی در مورد نحوه ورود و دلایل ظهور آنها در ایران است. این تحقیق کیفی با نگرشی تاریخی است که با استفاده از روش اسنادی و مصاحبه اسمی انجام شد. جامعه تحقیق در بخش مطالعه ...  بیشتر

تاثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی لیگ برتر کشتی ایران

فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62868.1597

چکیده
  پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتی‌گیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها می‌باشد. روش نمونه‌گیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمع‌آوری و مقوله‌های ...  بیشتر

ارائه مدل نقش رسانه‌های اجتماعی بر ورود بانوان تماشاگر به استادیوم‌های فوتبال ایران

حمیدرضا میرصفیان؛ معصومه کلاته سیفری؛ سحر اکبرنژاد دهمیانی؛ فاطمه کاتبی جهرمی

دوره 9، شماره 4 ، تیر 1401، ، صفحه 57-71

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56999.1496

چکیده
  حضور تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال موجب زنده بودن ورزش شده است و بدون حضور تماشاگران فوتبال جذابیت و مهیج بودن خود را از دست می‌دهد. در ایران زنان حق حضور در استادیوم‌های فوتبال را ندارند. از طرفی رسانه‌های اجتماعی در یافته‌های جدید و شکل‌گیری تحولات و اطلاع رسانی نقش پررنگی دارند. از این رو هدف از پژوهش حاضر ارائه مدلی از نقش ...  بیشتر

امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی شهر اردبیل

فرزاد نوبخت؛ رقیه بخشش؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقی زاده

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 95-102

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49963.1366

چکیده
  این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان ...  بیشتر

نقش عوامل اجتماعی بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی شرکت های ورزشی: (مطالعه موردی برند ورزشی مجید)

رسول نظری؛ الهام مشکل گشا؛ رضا فردی پور

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 67-76

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43043.1289

چکیده
  هدف از پژوهش بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی می باشد. پژوهش از نوع تحقیق کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط پژوهش شرکت تولید کننده و فروشنده محصولات ...  بیشتر

ارتباط تبلیغات دهان به دهان با تمایل حضور مشتریان در باشگاه های ورزشی: مطالعه باشگاه های پرورش اندام ایلام

حسین کردلو؛ رضا خورشیدی؛ علیرضا الهی

دوره 3، شماره 4 ، شهریور 1395، ، صفحه 25-34

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین تبلیغات دهان به دهان و تمایل حضور مشتریان باشگاه‌های پرورش اندام ایلام بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاه‌های بدنسازی شهرستان ایلام که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشته‌اند را تشکیل دادند. به این منظور 280 مشتری از باشگاه‌های بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد ...  بیشتر

بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران ،آلمان و انگلستان

سعید خانمرادی؛ حسین عیدی؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 41-51

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران، آلمان و انگلستان بود. روش تحقیق توصیفی- تحلیل بود. جامعه آماری شامل وب سایت های رسمی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران (16 تیم)، بوندسلیگای آلمان (18 تیم) و لیگ برتر انگلیس (20 تیم) در فصل 2015-2014 بود. نمونه به صورت تمام شمار و شامل 54 وب سایت بود. ابزار ...  بیشتر

بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) باشگاه‌های فوتبال ایران

محمدابراهیم رزاقی؛ قاسم مهرابی؛ مجید جلالی فراهانی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 19-28

چکیده
  خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی می‌توانند بهره‌وری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهره‌وری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. مدیریت ارتباط با مشتری همان تعامل با هواداران برای کسب مزیت رقابتی است و باشگاه‌ها از طریق وب‌سایت های خود می‌توانند به این امر اقدام ‌کنند. براین اساس، این پژوهش ...  بیشتر

نقش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بر بازاریابی محصولات ورزشی ایران با تأکید بر آمیخته بازاریابی ورزشی (4p)

نرگس بکتاش؛ طیبه بزرگر؛ سیدحمید قاسمی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 27-35

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر بازاریابی محصولات ورزشی ایران با تأکید بر آمیخته بازاریابی ورزشی (4P) پرداخته است. مؤلفه­ های آمیخته بازاریابی ورزشی شامل محصول، قیمت، ترویج و توزیع می­باشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه خبرنگاران ورزشی، کارشناسان ورزشی و تولیدکنندگان ورزشی ...  بیشتر

بررسی تأثیر رسانه های جمعی بر تأمین منابع مالی در ورزش

مرتضی رضائی صوفی؛ عباس شعبانی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 43-49

چکیده
  امروزه رسانه­ها به عنوان مرکز عصبی جامعه محسوب می­شوند و مهمترین و موثرترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهی­ها در تحقق فرآیند ارتباطات می­باشند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر رسانه­های جمعی بر تامین منابع مالی در ورزش بود. روش پژوهش این تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی می­باشد که از نظر ماهیت و اهداف از نوع کاربردی می­باشد. ...  بیشتر