نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
دانشگاه تهران
چکیده
مطالعهی حاضر با هدف بررسی میزان کاربرد یادگیری سیار در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج تشکیل میدهند. تعداد 198 نفر از دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای یاسوج طبق فرمول کوکران به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته یادگیری سیار در میان آنان توزیع گردید. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. اطلاعات بدست آمده در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی نسبی، تدوین جدول، انحراف استاندارد و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون t تک نمونهای، آزمون t مستقل، آزمون تحلیل واریانس یکراهه و آزمون گابریل) تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که میزان کاربرد یادگیری سیار و مؤلفههای آن در یادگیری دانشجویان تربیتبدنی در حد نسبتاً نامطلوب و در سطح اطمینان 001/0 معنادار بوده است. همچنین میزان کاربرد یادگیری سیار و مؤلفههای آن در بین زنان و مردان معنادار نبوده است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Evaluation of the application of the mobile learning in physical education students learning Universities of Yasuj
چکیده [English]
The objective of the present study is to Evaluation the application of the mobile learning in physical education student learning Universities of Yasuj. The research method is descriptive-field study and the population of the study includes all physical University students of Yasuj. 198 samples were chosen according to Cochrane formula through relative random sampling method, and the researchers made questionnaire of the mobile learning was distributed among them The questionnaire validity was determined by content validity, and for its reliability Cronbach’s alpha was used. The study obtained information were analyzed by using descriptive statistics (relative frequency, setting the table, standard deviation and average) and inferential statistics (one sample t test, t test, one way ANOVA test and Gabriel test). The results show that the application of the mobile learning Components of physical education students learning optimal 0/001 was significant at a confidence level. too, the use of mobile learning and its components between men and women was significant.
کلیدواژهها [English]
- mobile learning
- Learning
- Physical education students