نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دبیر تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغه
2 مدرس دانشکده فنی کشاورزی مراغه
3 هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی تاثیر اسپانسرینگ ورزشی بر ارتباطات بازاریابی شرکت های غیر دولتی شهرستان تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه شرکت های غیر دولتی(خصوصی) شهرستان تبریز می باشد. برای نمونه تحقیق هم از روش سرشماری استفاده گردید، یعنی کل جامعه به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ابتکاری (1393) استفاده گردید. برای تحلیل دادهها نیز از آزمون های تی استیودنت، فریدمن و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد: اسپانسرینگ ورزشی بر ارتباطات بازاریابی شرکت های غیر دولتی شهرستان تبریز تاثیر دارد. بین اولویت بندی مولفه های ارتباطات بازاریابی شرکتهای غیر دولتی شهرستان تبریز تفاوت وجود دارد که در این بین اهداف رسانه ای در رتبه نخست و اهداف شخصی در رتبه آخر قرار داشت. همچنین بین مولفه های ارتباطات بازاریابی شرکت های غیر دولتی شهرستان تبریز ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. نتیجه گیری کلی اینکه از اسپانسرینگ ورزشی می توان به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت بازاریابی شرکت های غیر دولتی استفاده کرد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The effect of sports sponsorship on marketing communications company non-govermental city of tabriz
چکیده [English]
The purpose of this study is the effect of sports sponsorship on marketing communications companys non-govermental city of tabriz.The research method is descriptive – correlation. The statistical society of this research contains all companys non-govermental city of tabriz. The sample was used for the census namely the entire community were selected as sample. It is used from questionnaire Ebtekari(1393). To analysis of data, It is used of tests and students- T test, Fridman and pearson correlation coefficient. The results of this research show that: sports sponsorship has effect on marketing communications company non-govermental city of tabriz. There is a difference between the components of marketing communications companys non-govermental city of tabriz that in the meantime is objectives media in first ranks and personals objeective in ends rank. Also, there is significant correlation between the components marketing communications companys non-govermental city of tabriz. General conclusion that of sports sponsorship can be used a powerful tool for marketing the companys non-govermental
کلیدواژهها [English]
- sports sponsorship
- marketing communications
- company non-govermental
- city of tabriz