با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران ایران

2 استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران ایران

3 دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران ایران

4 استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران پردیس بین‌المللی کیش، کیش ایران

چکیده

پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل ارزیابی عملکرد رسانه‌ای سازمان ورزش شهرداری تهران طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی و رسانه ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند (انجام حداقل دو پژوهش در راستای موضوع پژوهش حاضر) و همچنین مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران که از سطح تحصیلی بیشتر از کارشناسی ارشد برخوردار بودند و در بخش کمی جامعة آماری شامل کلیه مدیران ورزش شهرداری‏ها و اعضای شورای راهبردی سازمان ورزش شهرداری تهران بودند (145 نفر). ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبه‌های نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی داده‌های بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیة روند تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش حاضر در نرم‌افزارهای SPSS نسخة 24 و Smart PLS نسخة 2 انجام گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مؤلفه‌های مورد نظر در ارزیابی عملکرد رسانه‌ای سازمان ورزش شهرداری تهران شامل 7 مؤلفه‌ی کلی اطلاع‌رسانی، زیرساخت‌های فنی و انسانی، اپلیکیشن اینوگام، اقتصادی، انتشارات، وب‌سایت و برنامه‌ریزی می-باشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار می‌باشد. توجه به فاکتورهای ارزیابی عملکرد رسانه‌ای سازمان ورزش شهرداری تهران می‌تواند مسیر روشنی پیش‌روی مدیران این سازمان قرار دهد تا بر اساس آن برنامه‌های مناسبی برای ارتقا عملکرد رسانه‌ای تدوین نمایند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Designing a media performance evaluation model of Tehran Municipal Sports Organization

نویسندگان [English]

  • Jamal Abdi 1
  • Seyed Nasrollah Sajjadi 2
  • Mehrzad Hamidi 3
  • Hossein Rajabi NoshAbadi 4

1 PhD student in Sports Management, University of Tehran, Tehran, Iran

2 Professor of Sports Management, University of Tehran, Tehran, Iran

3 Associate Professor of Sports Management, University of Tehran, Tehran Iran

4 Assistant Professor of Sports Management, University of Tehran Kish International Campus, Kish Iran

چکیده [English]

The current research was designed and implemented with the aim of designing a media performance evaluation model of Tehran Municipal Sports Organization. The current research was descriptive-survey in terms of its practical purpose, in terms of the method of data collection, which was mixed based on the research approach. The statistical population of the current research in the qualitative part included experts in the field of sports management and sports media who had the necessary experience and knowledge regarding the topic of the research (conducting at least two researches in line with the topic of the current research) and also managers of the Tehran Municipal Sports Organization who had an educational level of more than They had a master's degree, and in a small part of the statistical population, they included all municipal sports managers and members of the strategic council of the Tehran Municipal Sports Organization (145 people). The tools of this research included semi-structured interviews and questionnaires. In order to examine the data of the qualitative part, open and axial coding was used, and in the quantitative part, the method of structural equation modeling was used. The whole data analysis process of this research was done in SPSS version 24 and Smart PLS version 2 software. The results of the present research showed that the desired components in evaluating the media performance of the Tehran Municipal Sports Organization include 7 general components of information delivery, technical and human infrastructures, Inugame, economic application, publications, website and program.

کلیدواژه‌ها [English]

  • information
  • website
  • equipment
  • sports application