با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه گیلان، استاد

2 دانشیار، دانشگاه کردستان

3 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان

چکیده

بازاریابی در ورزش و سازمان‌های ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه در اکثر دانشگاه‌های کشور گرایش بازاریابی ورزشی تدریس می‌شود ازاین‌رو هر کتابی بخواهد تلاش خود را معطوف به تخصصی‌سازی این امر سازد شایسته نقد و بررسی می‌باشد. هدف پژوهش حاضر نقد کتاب «مدیریت بازاریابی ورزشی» می‌باشد، کتاب مورد نظر، تألیف فراهانی و قربانی‌قهفرخی که در سال 2020 در انتشارات پیام‌نور در نوبت ششم به چاپ رسیده‌است. ابزار نقد این اثر چک لیست نقد کتاب شورای بررسی متون و کتب علوم‌انسانی بوده و از بازخوانی‌های چندباره اثر به‌منظور بررسی اشکالات استفاده شده است. براساس یافته‌ها نقاط قوت کتاب از نظر محتوایی کاربردی بودن مطالب و به‌ کارگیری جدول‌های مختلف برای فهم بهتر خواننده و از نظر ساختاری حروف‌نگاری و کیفیت چاپ آن می‌باشد و مهم‌ترین نقاط ضعف کتاب از نظر محتوای وجود اشکالات و ابهام در مورد استناددهی و منبع‌نویسی و از نظر ساختاری وجود اشتباهات لغوی و جملات ناتمام و پراکنده‌گویی می‌باشد، همچنین طرح ساده پشت و روی جلد از دیگر اشکالات این اثر می‌باشد. امید است با نقد این کتاب و بررسی نکات قوت و ضعف آن به بهبود چاپ مجدد آن بعد از برطرف‌کردن اشکالات و کتاب‌های چاپ شده بعدی در این زمینه یاری رسانیم.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Book review of sports marketing management book

نویسندگان [English]

  • mehr ali hematinejhad toli 1
  • Sardar Mohamadi 2
  • Behnam Asheghi 3

1 university of guilan

2 Associate Prof of Sports Management, Kurdistan University, Sanandaj, Iran

3 PhD student in Sport Management, University of Guilan

چکیده [English]

Marketing in sports and sports organizations is very important and today in most universities of the country sports marketing is taught, so any book that wants to focus its efforts on specialization in this field deserves Review and is under investigation. The purpose of the present study is to critique the book "Sports Marketing Management", the book in question, written by Farahani and Ghorbani Ghahfarokhi, which was published in 2020 in Payam Noor university Publications in the sixth edition The tool for criticizing this work was the book review checklist of the Council for the Review of Texts and Books of Human Sciences, and multiple rereadings of the book were used to check the mistakes. Based on the findings, the strengths of the book in terms of content are practicality of the content and the use of different tables or better understanding of the reader and in terms of typography and print quality, The most important weak points of the book in terms of content are the existence of problems and ambiguities regarding citation and source writing, and in terms of structure, the existence of lexical mistakes, incomplete sentences, and scattered speech. Also, the simple design of the back and cover of this book is one of its other problems It is hoped that the criticism of this book and the examination of its strengths and weaknesses and the elimination of its problems will help to improve its reprint and subsequent books published in this field.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Abolfazl Farahani
  • Book Criticism
  • Leila Ghorbani Ghahfarokhi
  • Payam Noor university
  • Sports Marketing