با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

تبلیغات در ورزش
طراحی الگوی مدیریت رفتار های اخلاقی چهره های مشهور ورزشی در فضای مجازی

نجف کوثری؛ رضا صابونچی؛ علیرضا زند

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.71936.1894

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی الگوی مدیریت رفتارهای اخلاقی چهره‌های مشهور ورزشی در فضای مجازی بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. متخصصان رسانه، اعضای هیئت‌علمی آشنا به موضوع تحقیق، مربیان و ورزشکاران مشهور فعال در فضای مجازی با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و 12 مصاحبه تا رسیدن به حد اشباع نظری انجام گرفت. سپس جهت اطمینان ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی الگوی کسب ‌وکار دیجیتال برای باشگاه‌های ورزشی در شرایط پساکرونا

فاطمه حقدوستی؛ سید جلیل میر یوسفی؛ حسین بخشنده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72843.1919

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی الگوی کسب‌وکار دیجیتال برای باشگاه‌های ورزشی در شرایط پساکرونا بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظام‌مند انتخاب شد. جامعه آماری شامل مدیران ارشد باشگاه‌های ورزشی، اساتید دانشگاهی حوزه مدیریت ورزشی و مدیریت بازاریابی بودند. نمونه‌گیری به روش هدفمند صورت گرفت و بر اساس اشباع نظری، 18 مصاحبه انجام ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
بازشناسی نقش رسانه‌های تعاملی در چارچوب عدالت اجتماعی سازمان‌های ورزشی ایران

سپیده یحیوی؛ مجتبی احمدی؛ امیر دانا؛ زین العابدین فلاح؛ طاهر بهلکه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72865.1921

چکیده
  هدف از این پژوهش، بازشناسی نقش رسانه‌های تعاملی در چارچوب عدالت اجتماعی سازمان‌های ورزشی ایران بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل تماتیک انتخاب شد. مشارکت‌کنندگان شامل صاحب‌نظران دانشگاهی در گرایش‌های مدیریت ورزشی، رسانه ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و روان‌شناسی ورزشی (اساتیدی که حداقل 2 الی 3 کار پژوهشی مرتبط با موضوع پژوهش ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
شناسایی درس‌آموخته‌های مدیریت ورزشی از بستر رسانه: مطالعه موردی فیلم‌های ورزشی ملی و بین‌المللی

ابوالفضل نشاطی زنوز؛ محسن صادقی؛ سیما مکاری ساعی؛ ایوب حیدری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72813.1916

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی درس‌آموخته‌های مدیریت ورزشی از فیلم‌های ورزشی انجام شد. این پژوهش از نوع کاربردی و کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون می‌باشد. جامعه آماری پژوهش فیلم‌های ورزشی برتر در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بودند که از بین آن‌ها چهار فیلم ورزشی ملی و چهار فیلم ورزشی بین‌المللی انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده‌ها بر اساس ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه الگوی توسعه مسئولیت اجتماعی پایدار فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان‌های ورزشی

حامد ابراهیمی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ فریبا محمدیان؛ حسن قاسم‌علیپور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72595.1910

چکیده
  هدف از این پژوهش، ارائه الگوی مسئولیت اجتماعی پایدار فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان‌های ورزشی بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در حوزه مدیریت پایدار، رسانه و همچنین مدیران سازمان-های ورزشی بودند (19 نفر). روش نمونه‌گیری هدفمند بود و مصاحبه‌ها تا رسیدن ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تدوین الگوی همگرایی رسانه‌های ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش

محمد رهبری نژاد؛ غلامرضا فرجی؛ سعید قربانی؛ سپیده قطنیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72721.1914

چکیده
  هدف از این پژوهش، تدوین الگوی همگرایی رسانه‌های ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه متخصصین دیپلماسی و استراتژی ورزشی و رسانه ورزشی است که شامل مدیران، مسئولان اجرایی فدراسیون ورزش‌های حرفه‌ای و صاحب‌نظران صنعت ورزش و استراتژی ورزشی در رشته های های ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تأثیر رسانه‌های اجتماعی در افشای فساد ورزشی: فرصت‌ها و چالش‌ها

جلال رستمی؛ لیلا قربانی قهفرخی؛ ابوالفضل فراهانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73316.1940

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی در افشای فساد ورزشی و شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های مرتبط با این موضوع انجام شد. این پژوهش از نوع کیفی بوده و با استفاده از روش مطالعه موردی چندگانه صورت گرفت. جامعه آماری شامل خبرنگاران ورزشی، فعالان رسانه‌های اجتماعی، کارشناسان رسانه ورزشی، مدیران ورزشی و اساتید دانشگاه بود که در موضوع ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
آینده‌نگاری سبک زندگی ورزشکاران نخبه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی

مریم جعفری؛ طیبه سادات زرگر؛ اکبر آفرینش خاکی؛ رضا نیکبخش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73196.1936

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف آینده‌پژوهی سبک زندگی ورزشکاران نخبه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی انجام شد. روش مورداستفاده در ایـن پژوهـش برنامه‌ریـزی مبتنی بر سـناریو اسـت که در هشـت گام طراحـی و پیـاده شـده اسـت. روش گـردآوری داده در ایـن پژوهـش کیفـی و بـا اسـتفاده از مصاحبـه، پنـل خبرگـی و پیمایش دلفی اسـت. 20 نفر از دارای دانـش تخصصـی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
بررسی تجربه‌های موفق رسانه‌ای در استعدادیابی ورزش‌های پایه در جهان و ارائه الگوی بومی‌سازی برای ایران

محمد رضا میری؛ رحیم شیرازی نژاد؛ علی میرحسینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73118.1931

چکیده
  این پژوهش باهدف بررسی نقش رسانه‌ها در استعدادیابی ورزش‌های پایه و ارائه پیشنهاداتی برای بومی‌سازی الگوهای موفق رسانه‌ای در ایران انجام‌شده است. روش تحقیق از نوع کیفی و با استفاده از تحلیل مضمون بوده و داده‌ها از طریق بررسی اسناد، متون علمی و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با ۱۹ نفر از متخصصان حوزه رسانه و ورزش گردآوری‌شده است. ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
تاثیر ورزش‌های الکترونیک بر تقویت مهارت‌های کار تیمی (مطالعه موردی بازی EA Sports FC 24)

مریم ایمانیان؛ امین خطیبی؛ صدیقه حیدری نژاد؛ اسمعیل ویسیا؛ اسماعیل صائمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73528.1945

چکیده
  تغییرات سریع سازمان‌ها و محیط‌های کاری در نتیجه پیشرفت تکنولوژی و جهانی شدن، سازمان‌ها را به سمت استفاده از تیم‌ها سوق داده است و روش‌های تقویت مهارت کار تیمی افراد، مورد توجه قرار گرفته است. لذا با توجه به محبوبیت چشمگیر ورزش‌های الکترونیک، پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ورزش‌های الکترونیک بر تقویت مهارت کار تیمی کاربران انجام ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل محتوای برنامه‎های شبکه رادیویی ورزش و ارائه پیشنهادات کیفیت‌بخشی

ژاله معماری؛ سکینه هاشمی؛ مریم فلاح کاظمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73139.1932

چکیده
  اهمیت نقش شبکه‎های رسانه در مدیریت و تقویت جایگاه فعالیت‌های ورزشی و هدایت افراد جامعه به سمت ورزش امری انکارناشدنی است. هدف از مطالعه حاضر، بررسی محتوای برنامه‎های شبکه رادیویی ورزش و راهبردهای کیفیت‏بخشی بود. این پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا بود. جامعه آماری به برنامه‌های شبکه رادیویی ورزش ایران اختصاص یافت که به منظور ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
مدل نقش رسانه در توسعه استارتاپ‌های ورزشی و تأثیر آن بر نظام آموزش‌وپرورش

مسلم صالحیان؛ محمد سالاری محمدآباد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73467.1944

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش رسانه در توسعه استارتاپ‌های ورزشی و تأثیر آن بر نظام آموزش‌وپرورش است. این پژوهش با رویکرد کیفی و استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها به‌صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری شامل کارشناسان، مدیران رسانه‌ای، مؤسسان استارتاپ‌های ورزشی، معلمان ورزش مدارس، والدین ...  بیشتر

روابط عمومی ورزشی
چارچوب مفهومی ظرفیت‌سازی نوآوری مبتنی دیجیتال برای ارتقای کاربری و بُرد مقاصد گردشگری ورزشی.

شفق ابوالقاسمی آتانی؛ مهرداد محرم زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73723.1949

چکیده
  چکیده هدف از این پژوهش شناسایی عوامل و ارائه چارچوب مفهومی بکارگیری نوآوری دیجیتال برای ارتقای کاربری و بُرد مقصدهای گردشگری ورزشی کشور بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد مضمون (کلارک و براون، 2006) انتخاب شد. مشارکت کنندگان پژوهش شامل صاحب‌نظران علمی (اساتید و پژوهشگران دانشگاهی مدیریت ورزشی) و صاحب‌نظران اجرایی (مدیران، مشاوران ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
مدل‌سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر شکل‌گیری تصویر مطلوب از باشگاه‌های والیبال با نقش میانجی رسانه‌های اجتماعی

داریوش معرفت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73731.1950

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف مدل‌سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر شکل‌گیری تصویر مطلوب از باشگاه‌های والیبال با نقش میانجی رسانه‌های اجتماعی انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی، کمی، میدانی-کتابخانه‌ای و همبستگی بود. جامعه آماری شامل هواداران والیبال در شهر ارومیه بودند که با توجه به نتایج نرم‌افزار جی‌پاور و با روش تصادفی ساده، ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی و تدوین برنامه آموزشی توسعه هویت رسانه‌ای ورزشکاران نخبه جوان کشور

علیرضا آراسته؛ ایمان صفائی؛ باقر مرسل

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73178.1935

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی و تدوین برنامه آموزشی توسعه هویت رسانه‌ای ورزشکاران نخبه جوان کشور بود. تحقیق از نوع آمیخته با رویکرد اکتشافی متوالی انتخاب شد. مطلعان کلیدی جهت انجام مصاحبه شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیریت رسانه، جامعه‌شناسی ورزشی و منابع انسانی متخصص در زمینه موضوع پژوهش باسابقه انجام حداقل دو پژوهش در این زمینه، ورزشکاران ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی الگوی سواد فضای مجازی(دیجیتال) در کسب وکارهای ورزشی

نرجس حسابی مقدم؛ کاظم چراغ بیرجندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72848.1920

چکیده
  چکیده پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی سواد فضای مجازی(دیجیتال) در کسب وکارهای ورزشی با روش داده بنیاد انجام شده است. این پژوهش در چهارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش پژوهش داده بنیاد و روش استراس کوربین انجام شده است. جامعه آماری شرکت‌کنندگان خبره حاضر در این پژوهش شامل: اساتید صاحب نظر در حوزه رسانه‌های ورزش، اساتید حوزه کارآفرینی ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تعامل رسانه‌های اجتماعی و حمایت مالی در ورزش: تحلیل احساسات دیدگاه‌های طرفداران بعد از حمایت مالی رایتل از استقلال

امیرمحمد نصیری؛ افشار نوری روش؛ حبیب هنری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73251.1939

چکیده
  این پژوهش باهدف بررسی تحلیل احساسات دیدگاه‌های در درک چگونگی واکنش‌ها و احساسات طرفداران نسبت به حمایت مالی شرکت رایتل از استقلال انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دیدگاه‌های منتشر شده توسط کاربران در پست منتشر شده در دو صفحه رسمی باشگاه استقلال و شرکت رایتل در اینستاگرام بود. این پژوهش با استفاده از روش تحلیل احساسات ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل توسعه استراتژی‌های رسانه‌ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی و اجتماعی در ورزش ایران‌

منصوره ابوجعفری؛ اسرا عسکری؛ محمد علی نودهی؛ زین العابدین فلاح؛ طاهر بهلکه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73040.1927

چکیده
  این پژوهش باهدف طراحی استراتژی‌های رسانه‌ای برای مقابله با تهاجمات فرهنگی و اجتماعی در حوزه ورزش انجام شد. روش تحقیق از نوع کیفی و تحلیل مضمون بود که داده‌ها از طریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 17 نفر از کارشناسان، پژوهشگران و متخصصان حوزه رسانه و ورزش گردآوری شد. معیار انتخاب نمونه ها، داشتن حداقل 5 سال سابقه شغلی و تحصیلات ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
رسانه‌ها و دگرگونی مسیر تحرک اجتماعی زنان ورزشکار: از کلیشه‌زدایی تا الگوسازی.

آرش زارعی؛ شیرین زردشتیان؛ همایون عباسی؛ حسین عیدی؛ لقمان امامقلی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73952.1958

چکیده
  هدف پژوهش حاضر رسانه‌ها و دگرگونی مسیر تحرک اجتماعی زنان ورزشکار: از کلیشه‌زدایی تا الگوسازی می باشد. در این پژوهش چهار مقوله ایجاد توسعه و پیشرفت رسانه‌های دیجیتال، تغییر الگوهای مصرف رسانه‌ای، افزایش تمایل ورزشکاران به برندسازی شخصی و تغییر نگرش‌های اجتماعی و فرهنگی به عنوان شرایط علی، مسیرهای متعدد شغلی در ورزش، توسعه مسیرهای ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تاثیرکیفیت خدمات آموزشی الکترونیکی بر وفاداری دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کرج با نقش میانجی رضایتمندی

سیده طاهره موسوی راد؛ حسین پورسلطانی ‌زرندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73464.1943

چکیده
  هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثر کیفیت خدمات آموزشی الکترونیکی بر وفاداری دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کرج با نقش میانجی رضایتمندی می باشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی، کاربردی و مقطعی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی در سال مهر 1403 می باشند. حجم نمونه 216 نفر با روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه مدل استفاده از کارت امتیازی متوازن (BSC) به‌عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک برای بهبود فعالیت‌های رسانه‌ای در سازمان ورزش شهرداری تهران

سارا ترابی؛ سپیده قطنیان؛ زهره افشارمند؛ مطهره مصلحی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73209.1937

چکیده
  هدف از این پژوهش، ارائه مدل استفاده از کارت امتیازی متوازن (BSC) به‌عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک برای بهبود فعالیت‌های رسانه‌ای در سازمان ورزش شهرداری تهران بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش، خبرگان مدیریت ورزشی (اساتید و پژوهشگران حوزه مدیریت ‏ورزشی)، مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی الگوی عوامل مؤثر بر درآمدزایی ورزشکاران از طریق فضای مجازی

محمد جواد کاکه؛ سیروس احمدی؛ غلامرضا خاکساری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73090.1928

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی درآمدزایی ورزشکاران از طریق فضای مجازی بود. روش تحقیق حاضر، با رویکرد کیفی به روش داده بنیاد (الگوی سیستماتیک اشتراوس و کوربین) است که ازنظر هدف بنیادی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها به‌صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمامی نخبگان مدیریت ورزشی، ورزشکاران و فعالان حوزه تجارت و کسب‌وکار ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل رهبری تحول دیجیتال و ارتباط آن با توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی

عباس عاقل؛ اکرم اصفهانی نیا؛ مجتبی احمدی؛ ناصر بای؛ محمد علی نودهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72975.1926

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل مؤلفه‌های رهبری تحول دیجیتال و ارتباط آن با توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی با رویکرد آمیخته طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل سه گروه اساتید ...  بیشتر