رسانه های ورزشی
علی کریمی؛ احدیه صادقی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی نقش رسانههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد. روش پژوهش،، توصیفی- پیمایشی مبتنی بر معادلات ساختاری بود.. جامعه آماری پژوهش، 320 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که براساس فرمول کوکران 175 نفر به شیوه تصادفی طبقهای بهعنوان ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی نقش رسانههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد. روش پژوهش،، توصیفی- پیمایشی مبتنی بر معادلات ساختاری بود.. جامعه آماری پژوهش، 320 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که براساس فرمول کوکران 175 نفر به شیوه تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه 19 سؤالی در دو بخش رسانههای اجتماعی در محیط کار و پیامدهای شغلی بود. در این پژوهش برای بررسی روابط بین اجزای مدل از معادلات ساختاری و بهمظور تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار Smart PLS استفاده شد. یافتهها نشان داد که رسانههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 55/0 و مقدار T برابر با 58/5 تأثیرگذار بودند. در این میان شاخص استفاده اجتماعی بیشازحد از رسانههای اجتماعی بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 16/0 و مقدار T برابر با 11/2، شاخص استفاده لذتجویانه بیشازحد از رسانههای اجتماعی بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 32/0 و مقدار T برابر با 51/2 و شاخص استفاده شناختی بیشازحد از رسانههای اجتماعی بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 18/0 و مقدارT برابر با 57/2 اثرگذار بودند؛ بنابراین استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند پیامدهای شغلی مثبت و منفی بسیاری در محیطهای سازمانی به همراه داشته باشد.
علی خاصه؛ اکرم اصفهانی نیا؛ سعید قربانی؛ حسن قره خانی؛ مونا رضایی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل مهارت های ارتباطی بازخورد شغلی ، قدرت منبع بازخورد و عزت دریافت کننده در بهبود عملکرد شغلی کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور بود. پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعة آماری شامل کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور(468 نفر) بود که ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل مهارت های ارتباطی بازخورد شغلی ، قدرت منبع بازخورد و عزت دریافت کننده در بهبود عملکرد شغلی کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور بود. پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعة آماری شامل کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور(468 نفر) بود که 248 نفر به روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شد.ابزار گردآوری اطلاعات شامل چهار پرسشنامه عزت نفس سازمانی پیرس و همکاران (1989)، بازخورد شغلی آلدرز(2000)، قدرت منبع بازخورد هینکین و اسچریشیم (1989) و عملکرد شغلی فدور و همکاران(2001) بود. پایایی پرسشنامه ها بالای 75/0 بود . از آمار توصیفی برای توصیف دادهها و در بخش استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون ، تحلیل مسیر و روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد بازخورد شغلی بر بهبود عملکرد شغلی، قدرت منبع بازخورد وعزت دریافت کننده ، تأثیر مثبت و معناداری دارد. قدرت منبع بازخورد بر بهبود عملکرد شغلی و همچنین عزت دریافت کننده نیز بر بهبود عملکرد شغلی، تأثیر مثبت و معناداری دارد. قدرت منبع بازخورد و عزت دریافت کننده بازخورد در رابطة بازخورد شغلی و بهبود عملکرد شغلی، نقش میانجی دارد. بنابراین با توجه به تاثیر معناداری تمامی متغیرهای مربوط به مهارت های ارتباطی بر روی بهبود عملکرد شغلی، وبا توجه لازم به عوامل روانی(عزت نفس) و سازمانی (قدرت منبع) بازخورد شغلی ، ضمن اثربخش نمودن و افزایش احتمال پذیرش بازخورد ، می توان عملکرد شغلی کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه را بهبود بخشید.