تبلیغات در ورزش
امیرمحمد نصیری؛ افشار نوری روش؛ حبیب هنری
چکیده
این پژوهش باهدف بررسی تحلیل احساسات دیدگاههای در درک چگونگی واکنشها و احساسات طرفداران نسبت به حمایت مالی شرکت رایتل از استقلال انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دیدگاههای منتشر شده توسط کاربران در پست منتشر شده در دو صفحه رسمی باشگاه استقلال و شرکت رایتل در اینستاگرام بود. این پژوهش با استفاده از روش تحلیل احساسات ...
بیشتر
این پژوهش باهدف بررسی تحلیل احساسات دیدگاههای در درک چگونگی واکنشها و احساسات طرفداران نسبت به حمایت مالی شرکت رایتل از استقلال انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دیدگاههای منتشر شده توسط کاربران در پست منتشر شده در دو صفحه رسمی باشگاه استقلال و شرکت رایتل در اینستاگرام بود. این پژوهش با استفاده از روش تحلیل احساسات انجام شد. دادهها به کمک زبان برنامهنویسی پایتون از پستها استخراج و با استفاده از کتابخانه TextBlob مورد تحلیل قرار گرفتند. این روش با اندازهگیری دو متغیر «قطبیت» (بیانگر مثبت یا منفی بودن احساسات) و «ذهنیت» (نمایانگر عینی یا ذهنی بودن نظرات) به دستهبندی و تحلیل نظرات پرداخت. نتایج نشان داد که میانگین قطبیت دیدگاهها در پست باشگاه استقلال 0.321+ و در پست شرکت رایتل 0.445+ است که بیانگر نگرش مثبت طرفداران نسبت به حمایت مالی است. همچنین، میانگین ذهنیت در پست استقلال 0.721+ و در پست رایتل 0.699+ به دست آمد که نشاندهنده تمایل نظرات به سمت عواطف و برداشتهای شخصی بود. یافتهها حاکی از این است که حمایت مالی رایتل توسط طرفداران عمدتاً به طور مثبت درک شده و بیانگر این است که حمایت مالی هوشمندانه در حوزه ورزش میتواند به تقویت ارتباط با هواداران کمک کند. این نتایج به باشگاهها و حامیان مالی کمک میکند تا از ابزار تحلیل احساسات برای درک دقیقتر دیدگاههای طرفداران و افزایش تعاملات مثبت بهره ببرند.