رسانه های ورزشی
سیده صفورا شریفی؛ سیدمحمد کاشف؛ توفیق داوری
چکیده
هدف از این پژوهش تأثیر رسانهها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش می باشد. از این رو یک پژوهش کاربردی با رویکردی کیفی، بر اساس روش داده بنیاد مطابق با رهیافت نظاممند اشتراوس و کوربین می باشد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته با 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشى، مدیران و متخصصان صاحبنظر و ...
بیشتر
هدف از این پژوهش تأثیر رسانهها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش می باشد. از این رو یک پژوهش کاربردی با رویکردی کیفی، بر اساس روش داده بنیاد مطابق با رهیافت نظاممند اشتراوس و کوربین می باشد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته با 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشى، مدیران و متخصصان صاحبنظر و آکاه در ارتباط با مدیریت رسانه می باشد. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص موردبررسی قرار گرفت و تأیید شد. علاوه بر این در پژوهش حاضراز روش توافق درون موضوعى براى محاسبه پایایی مصاحبه های انجام گرفته شده استفاده شده است. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با نرمافزار MaxQDA2020 استفادهشده است. از تجزیهوتحلیل دادهها، 51 کد باز، 16 کد محوری در 5 کد استخراج گردید.