تبلیغات در ورزش
نادیا کهریزی؛ محمد پیری؛ جواد کریمی
چکیده
رسانههای اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ بهعنوان ﻳﻚ ﭘﻠﺘﻔﺮم ﺑﺮاى اﻧﺠﺎم فعالیتهای ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻰ اﺳﺘﻔﺎده میشوند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش تبلیغات احساسی محصولات تندرستی در شبکههای اجتماعی برجذب ذهنی مصرفکنندگان نوجوان و جوان (مطالعه موردی شبکه اجتماعی روبیکا) طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر همبستگی بود. جامعة آماری ...
بیشتر
رسانههای اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ بهعنوان ﻳﻚ ﭘﻠﺘﻔﺮم ﺑﺮاى اﻧﺠﺎم فعالیتهای ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻰ اﺳﺘﻔﺎده میشوند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش تبلیغات احساسی محصولات تندرستی در شبکههای اجتماعی برجذب ذهنی مصرفکنندگان نوجوان و جوان (مطالعه موردی شبکه اجتماعی روبیکا) طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش شامل تمامی مصرفکنندگان جوان بودند که بهصورت منظم در فعالیتهای شبکههای اجتماعی در این فضاها حضورداشتهاند. تعداد دقیق این افراد نامشخص بود. با توجه به فرمول حجم نمونة کوکران در شرایط نامشخص بودن جامعة آماری و همچنین پراکندگی بالای جامعة آماری، تعداد 381 نفر بهعنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش از آزمون معادلات ساختاری در نرمافزارهای اسپیاساس و ایموس استفاده شد. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻛﻠﻴﺪى مدلسازی ﻣﻌﺎدﻟﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرى رواﻳﻰ و اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺪل ﻓﻌﻠﻰ و اﺛﺮ معنیدار اﻧﺘﻈﺎر ﻋﻤﻠﻜﺮد، اﻧﮕﻴﺰش ﻟﺬت ﺟﻮﻳﺎﻧﻪ، ﺗﻌﺎﻣﻞ، ارزش اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ و اﻫﻤﻴﺖ ادراکشده را ﺑﺮ روى ﻗﺼﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﻧﺸﺎن دادﻧﺪ. اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮﺧﻰ دستورالعملهای ﻋﻤﻠﻰ و ﻧﻈﺮى را در ﺧﺼﻮص ﺷﻴﻮه برنامهریزی و پیادهسازی مؤثر ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ ﺑﺮ روى پلتفرمهای رسانههای اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ارائه میکند.