رسانه های ورزشی
یوسف جمال رحیم؛ فروغ محمدی
چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر ارائه مدل ارتباط بازاریابی رسانههای اجتماعی با رفتار مشتریان فروشگاههای ورزشی با میانجی گری سواد ارتباطی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع توصیفی – همبستگی میباشد که به شیوه میدانی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر بغداد میباشند که تعداد آنها نامحدود میباشد. ...
بیشتر
هدف اصلی تحقیق حاضر ارائه مدل ارتباط بازاریابی رسانههای اجتماعی با رفتار مشتریان فروشگاههای ورزشی با میانجی گری سواد ارتباطی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع توصیفی – همبستگی میباشد که به شیوه میدانی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر بغداد میباشند که تعداد آنها نامحدود میباشد. با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه تعداد 384 نفر میباشد که برای اطمینان از برگشت پرسشنامه، تعداد 400 پرسشنامه به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع شده است. دادههای به دست آمده از طریق پرسشنامه با استفاده از نرم افزار pls به کمک معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج به دست آمده از تحلیل مسیر با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان داد بازاریابی رسانههای اجتماعی با رفتار مشتریان فروشگاه های ورزشی شهر بغداد رابطه معناداری دارد و سواد ارتباطی در میان این رابطه نقش میانجی دارد. لذا باتوجه به افزایش کمی رسانههای ورزشی و همچنین فراگیری مقوله ورزش در جامعه و جذب مخاطبان گسترده از طریق این رسانهها، لزوم نهادینه کردن سواد رسانههای ورزشی در میان دریافت کنندگان پیامهای بازاریابی ورزشی بر پایه مبانی علمی و نظری، در حوزه رسانه و ورزش امری انکارناپذیر است
عبدالله روزفراخ؛ حسین منصوری؛ مرتضی محمدی؛ میثم صادقی
چکیده
هدف پژوهش بررسی مؤلفههای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر درگیری، تصویر و آگاهی از برند میباشد. 320 نفر از کاربران صفحات اجتماعی برندهای ورزشی مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهش حاضر باروش توصیفی – همبستگی انجام شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چنگ و همکاران (2019)، اسلام و همکاران (2018)، لانگارو و همکاران (2018) بود. از معادله ساختاری روش ...
بیشتر
هدف پژوهش بررسی مؤلفههای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر درگیری، تصویر و آگاهی از برند میباشد. 320 نفر از کاربران صفحات اجتماعی برندهای ورزشی مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهش حاضر باروش توصیفی – همبستگی انجام شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چنگ و همکاران (2019)، اسلام و همکاران (2018)، لانگارو و همکاران (2018) بود. از معادله ساختاری روش مدلیابی حداقل مربعات جزئی برای آزمایش ارتباط بین عناصر بازاریابی شبکههای اجتماعی، درگیری با برند، تصویر و آگاهی از نام تجاری استفاده شد. تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که شخصیسازی، تبادل، تبلیغات شفاهی و محتوای داغ، عناصر کلیدی هستند که به طور مستقیم بر درگیری مصرف کننده با برند تأثیر میگذارند؛ سپس آگاهی از برند و دانش برند را نیز تقویت میکنند؛ در صورتی که نتایج یافت شده درمورد، سرگرمی در تضاد با روابط قبلی است و اثر معناداری بر درگیری مصرف کننده – برند ندارد. این پژوهش، با ارائه درک نقش عناصر بازاریابی رسانههای اجتماعی، در فرآیند ایجاد برند، به ادبیات برندینگ کمک شایانی میکند. رسانههای اجتماعی یک کانال ارتباطی در بازاریابی است که بواسطهی مؤثر بودن آن در ارتباط با برند، باعث درگیری مصرف کننده - برند، دانش و تصویر مطلوب از برند میشود. آزمایش تجربی این مدل نشان میدهد که عناصر بازارایابی رسانههای اجتماعی (شخصی سازی – تبادل – تبلیغات شفاهی – محتوای داغ) محرکهای مهمی در ساخت برند هستند.