رسانه های ورزشی
مهرعلی همتی نژاد طولی؛ سردار محمدی؛ بهنام عاشقی
چکیده
بازاریابی در ورزش و سازمانهای ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه در بیشتر دانشگاههای کشور گرایش بازاریابی ورزشی تدریس میشود؛ ازاینرو هر کتابی که تلاش خود را به تخصصیسازی این امر معطوف کند، شایسته نقد و بررسی است. هدف پژوهش حاضر، نقد کتاب مدیریت بازاریابی ورزشی بود. این کتاب تألیف فراهانی و قربانی قهفرخی است که در سال ...
بیشتر
بازاریابی در ورزش و سازمانهای ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه در بیشتر دانشگاههای کشور گرایش بازاریابی ورزشی تدریس میشود؛ ازاینرو هر کتابی که تلاش خود را به تخصصیسازی این امر معطوف کند، شایسته نقد و بررسی است. هدف پژوهش حاضر، نقد کتاب مدیریت بازاریابی ورزشی بود. این کتاب تألیف فراهانی و قربانی قهفرخی است که در سال 2020 (1399) در انتشارات پیامنور در نوبت ششم به چاپ رسید. ابزار نقد این اثر، چکلیست نقد کتاب شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بود و از بازخوانیهای چندباره اثر بهمنظور بررسی اشکالات استفاده شد. براساس یافتهها، نقاط قوت کتاب از نظر محتوایی، کاربردیبودن مطالب و بهکارگیری جدولهای مختلف برای فهم بهتر خواننده و از نظر ساختاری، حروفنگاری و کیفیت چاپ آن است. مهمترین نقاط ضعف کتاب از نظر محتوایی، وجود اشکالات و ابهام درمورد استناددهی و منبعنویسی و از نظر ساختاری، وجود اشتباهات لغوی و جملات ناتمام و پراکندهگویی است، همچنین طرح ساده پشت و روی جلد از دیگر اشکالات این اثر است. امید است، با نقد این کتاب و بررسی قوتها و ضعفهای آن، به بهبود چاپ مجدد آن بعد از برطرفکردن اشکالات و کتابهای چاپشده بعدی در این زمینه یاری رسانیم.