مهارت های ارتباطی در ورزش
فرشته ربیعی؛ سپیده قطنیان؛ زهره افشارمند؛ مطهره مصلحی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تأثیر استراتژی تحول ویس بورد بر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش، طراحی و اجرا گردید. راهبرد پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی(کیفی-کمی) و از نظر هدف نظری و کاربردی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تأثیر استراتژی تحول ویس بورد بر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش، طراحی و اجرا گردید. راهبرد پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی(کیفی-کمی) و از نظر هدف نظری و کاربردی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند (انجام حداقل دو پژوهش در راستای موضوع پژوهش حاضر)، همچنین مدیران و کارکنان روابط عمومی تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و مدیران معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش بودند (16 نفر). روش نمونهگیری در بخش کیفی غیرتصادفی از نوع هدفمند میباشد. در بخش کمی جامعة آماری شامل تمام کارکنان معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش به تعداد 84 نفر بود. با توجه به تعداد کم نمونه پژوهش، تمامی کارکنان بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از این تعداد از کارکنان، 68 نفر بهصورت صحیح به پرسشنامهها پاسخ دادند. توزیع پرسشنامهها بهصورت حضوری انجام شد. ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبههای نیمه ساختارمند (متغیر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی) و پرسشنامه تحول سازمانی ویس بورد (2003) بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیة روند تجزیهوتحلیل دادههای کمی پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS نسخة 24 و Smart PLS نسخة 2 انجام گردید. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که مقدار t-value برای روابط مدل از بازه 58/2 و 58/2- میباشد.