تبلیغات در ورزش
محمدرسول خدادادی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مهدی جهانگیری؛ مریم فریدفتحی
چکیده
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظاممند نظریه دادهبنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونهگیری بهصورت نظری و گلولهبرفی بود و با مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظاممند نظریه دادهبنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونهگیری بهصورت نظری و گلولهبرفی بود و با مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی و زنجیره تأمین اشباع نظری حاصل شد. از معیارهای قابلیت اعتماد تحقیقات کیفی برای بررسی روایی و از روش توافق دو کدگذار و کدگذاری پژوهشگر در فاصله زمانی مشخص برای بررسی پایایی استفاده شد. برای رسم نقشههای شناختی فازی و محاسبه شاخصهای مربوط به آن از نرمافزارهای Excel، FCMapper وFCM Expert استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت یکپارچه ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی با سه مقوله اصلی مدیریت روابط تأمینکنندگان، مدیریت ارتباطات داخلی و مدیریت روابط مشتریان مشخص میشود. ارتباطات صنایع خصوصی غیرورزشی، ارتباطات مراکز آموزشی، ارتباطات رسانهها، ارتباطات تأمینکنندگان دولتی غیرورزشی، ارتباطات تأمینکنندگان اصلی زنجیره، روابط بینالملل، سیستم گزارشگیری پویا، رفتارهای مشارکتی با مشتریان، فرهنگ تقدیر از مشتریان برتر، خدمات ارتباطات جانبی مشتریان، رسیدگی به شکایات، همکاری بین حلقهها، سرمایه اجتماعی زنجیره تأمین و اتحاد استراتژیک از مفاهیم اصلی این مقولهها بودند. همچنین شاخصهای مربوط به نقشههای شناختی بیانگر این بود که ارتباطات تأمینکنندگان اصلی زنجیره، ارتباطات رسانهها و همکاری بین حلقهها، بهترتیب دارای بیشترین درجه مرکزیتاند؛ یعنی بیشترین تأثیرگذاری را بر سیستم یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین ورزش همگانی دارند.
محمدرسول خدادادی؛ حوریه دهقانپوری؛ مهدی صادری
چکیده
هدف تحقیق حاضر، تعیین تأثیر ارتباطات رسانهای و تبلیغات مؤثر در جذب حامی مالی برای ورزش تنیسرویمیز استان آذربایجانشرقی میباشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی متخصصین مدیریت ورزشی، متخصصین حوزهی رسانه و نیز اعضای هیأت ورزش تنیس رویمیز استان ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر، تعیین تأثیر ارتباطات رسانهای و تبلیغات مؤثر در جذب حامی مالی برای ورزش تنیسرویمیز استان آذربایجانشرقی میباشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی متخصصین مدیریت ورزشی، متخصصین حوزهی رسانه و نیز اعضای هیأت ورزش تنیس رویمیز استان آذربایجان شرقی (210 نفر) بود. حجم نمونهی آماری با استفاده از جدول مورگان 132 نفر برآورد شد. روش نمونگیری، تصادفی خوشهای بود. پس از جمعآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار Spss21 و Excel2010 برای آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون شپیر ـ ویلک برای نورمالیتهی دادهها، از آزمون رگرسیون خطی برای آزمون فرضیهها و از آزمون رتبهبندی فریدمن برای رتبهبندی مؤلفهها استفاده شد. نتایج نشان داد، ارتباطات رسانهای و تبلیغات، میتواند جذب منابع دولتی، جذب حامیان بخش خصوصی، درآمد تبلیغات حین مسابقات، درآمد پخش مسابقات ورزشی، و بازاریابی و معرفی خدمات و محصول را بهطور مثبت و معنیداری پیشبینی کند. با توجه به نتایج حاصل میتوان اظهار کرد، رسانه و انواع نقشهای آن، یک مهرهی اساسی و تأثیرگذار در امر تبلیغاتی و اسپانسری به شمار میرود؛ بنابراین، اگر سرمایهگذاریها، حامیان مالی، تبلیغات، رسانهها و ورزش در یک تعامل مثبت و اصولی در کنار همدیگر قرار بگیرند، باعث رشد و گسترش یکدیگر شده و به تبع آن موجب درگیر شدن بخشهای مختلف جامعه و از همه مهمتر باعث رشد ورزش کشور میشوند.