سردار محمدی؛ سیاوش خداپرست؛ وحید بخشعلی پور
چکیده
این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر بهعنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و دادههای ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر بهعنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و دادههای احصاء شده از آنها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری تجزیهوتحلیل شدند. یافتههای تحقیق نشان داد که میانگین شایستگیهای شغلی 80/2، هوش فرهنگی 29/3 و اثربخشی 61/3 بود و ضریب مسیر بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی سازمانی 716/0، بین شایستگیهای شغلی و اثربخشی 623/0، بین هوش فرهنگی و اثربخشی 527/0 میباشد که برآیند تحقیق نشان داد که بین متغیرها ارتباط معنیداری وجود دارد و با ارتقای شایستگیهای شغلی و استفاده بیشتر و بهینهتر از هوش فرهنگی در قالب رویههای سازمانی، میتوان بر اثربخشی افزود.
سیاوش خداپرست؛ مرتضی رضایی صوفی؛ مریم کاظمی
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط تبلیغات دهانبهدهان با تمایل حضور افراد در باشگاه های ورزشی والیبال شهرستان رشت بود. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نوع توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه افراد فعال در باشگاه های والیبال شهر رشت بودند. روش نمونهگیری تحقیق بهصورت دردسترس انتخاب شد. از پرسشنامهای محققساخته ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط تبلیغات دهانبهدهان با تمایل حضور افراد در باشگاه های ورزشی والیبال شهرستان رشت بود. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نوع توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه افراد فعال در باشگاه های والیبال شهر رشت بودند. روش نمونهگیری تحقیق بهصورت دردسترس انتخاب شد. از پرسشنامهای محققساخته جهت جمع آوری داده ها استفاده شد که شامل 36 سؤال بود. روایی پرسشنامه به تأیید 12 تن از اساتید حوزه مدیریت ورزشی رسید و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 940/0 بهدست آمد. در نهایت برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (کلموگروف اسمیرنف) با استفاده از نرم افزار SPSS 23 انجام گرفت و جهت مدلسازی معادلات ساختاری از نرم افزار PLS استفاده شده است. نتایج نشان داد که متغیر ارتباطات بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری (183/0درصد)، دارد؛ همچنین نتایج نشان داد که متغیر اعتماد بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 20 درصد این متغیر را تبیین میکند. همچنین متغیر تخصص بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری (323/0درصد)، دارد. در نهایت مشخص گردید متغیر تعهد بر تمایل حضور افراد بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 28 درصد از تغییرات آن را تبیین میکند. میتوان گفت ارزیابى کیفیت خدمات قبل از مصرف آن به دلیل ناملموس بودن خدمات مشکل خواهد بود. بنابراین استفاده از ارتباط دهانبهدهان میتواند منجر به تمایل به حضور و همچنین حضور مجدد در باشگاههای والیبال گردد.