شهرام شفیعی؛ محمد صادق افروزه؛ حکیمه افروزه
چکیده
سواد اطلاعاتی در توسعه توانمندیهای اطلاعاتی جامعۀ دانشگاهی مؤثر است، بنابراین هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل سواد اطلاعاتی دانشجویان مدیریت ورزشی دانشگاههای ایران متناسب با حیطه کاری و پژوهشی این دانشجویان میباشد. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر روش همبستگی است. که ابزار تحقیق شامل پرسشنامه نیمهمحققساخته، با تأیید ...
بیشتر
سواد اطلاعاتی در توسعه توانمندیهای اطلاعاتی جامعۀ دانشگاهی مؤثر است، بنابراین هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل سواد اطلاعاتی دانشجویان مدیریت ورزشی دانشگاههای ایران متناسب با حیطه کاری و پژوهشی این دانشجویان میباشد. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر روش همبستگی است. که ابزار تحقیق شامل پرسشنامه نیمهمحققساخته، با تأیید روایی صوری و محتوایی توسط اساتید و پایایی ترکیبی بود. جامعه آماری را دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایش مدیریت ورزشی دانشگاههای سراسر کشور تشکیل دادند که در نهایت نمونه آماری شامل 112 نفر از دانشجویان بود که به صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامهها را تکمیل نمودند. تجزیه و تحلیل دادهها با بهرهگیری از نرمافزار اس پی اس اس و نرمافزار مدلسازی Smart PLS، صورت پذیرفت. یافتهها نشان داد اثرگذاری متغیرهای کتابخانهای و فناوری بالا و در سطح مطلوب گزارش شده است. همچنین مهارتهای پایه و کتابخانهای شامل تشخیص نیاز، دستیابی مؤثر و ارزشیابی اطلاعات بود و مهارتهای فناوری نیز شامل سازماندهی اطلاعات و موارد حقوقی بود. با توجه به بالا بودن شدت ضرایب اثر همه ابعاد سواد اطلاعاتی در پژوهش، این مدل موجب ایجاد چارچوبی هدفمند به منظور حرکت جامعه دانشگاهی مدیریت ورزشی به سوی توسعه سواد اطلاعاتی پایدار خواهد شد.
امین رحیمی پردنجانی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ شهرام شفیعی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 29-40
چکیده
این پژوهش باهدف ارائه مدل رفتار مشتریان از طریق کیفیت و ویژگی ارتباطی در باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، کلیه مشتریان باشگاه های خصوصی شهر رشت بودند که از طریق نمونه گیری خوشه ای از همه مناطق 10 گانه شهر رشت انتخاب شدند. از مناطقی که ...
بیشتر
این پژوهش باهدف ارائه مدل رفتار مشتریان از طریق کیفیت و ویژگی ارتباطی در باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، کلیه مشتریان باشگاه های خصوصی شهر رشت بودند که از طریق نمونه گیری خوشه ای از همه مناطق 10 گانه شهر رشت انتخاب شدند. از مناطقی که بیشتر از 10 باشگاه وجود داشت دو باشگاه و از مناطقی که کمتر از 10 باشگاه وجود داشت یک باشگاه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. با توجه به جامعه آماری که نامحدود بود، از بین مشتریانی که داوطلب به همکاری با محقق بودند 3۸۴ نفر به پرسشنامه کیفیت ارتباط، رفتار مشتریان، ویژگی ارتباطی مشتریان (کیم، 2008) و وفاداری (لیو، 2008) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها مدلسازی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی از (اسمارت پی ال اس ۳) استفاده شد. یافته ها نشان داد که رابطه بین کیفیت ارتباط با وفاداری و رفتار، کیفیت ارتباط با رفتار با میانجیگری وفاداری معنیدار بود. بین وفاداری و رفتار مشتریان رابطه معنیدار مشاهده شد، بین ویژگی ارتباطی با وفاداری و رفتار، ویژگی ارتباطی با رفتار میانجیگری وفاداری رابطه معنیداری وجود دارد. نتیجهگیری میشود مدیران باشگاهها علاوه بر کیفیت ارتباط بامشتریانشان باید به ویژگی ارتباطی آنان نیز توجه کنند.
شهرام شفیعی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ حکیمه افروزه
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 35-41
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش تجزیه و تحلیل وبسایت فدراسیون ورزشهای همگانی و مقایسه آن با سایر فدراسیونهای ورزشی ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس می باشد.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی میباشد. نمونهها به صورت هدفمند و در دسترس بودند که وبسایتهای فدراسیونهای ورزش همگانی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش تجزیه و تحلیل وبسایت فدراسیون ورزشهای همگانی و مقایسه آن با سایر فدراسیونهای ورزشی ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس می باشد.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی میباشد. نمونهها به صورت هدفمند و در دسترس بودند که وبسایتهای فدراسیونهای ورزش همگانی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، هندبال و کشتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از چکلیستی استفاده شد که بر اساس معیارهای سیلبرگ، اس.ام.آر.تی و اکشنفورهلس تدوینشده بود و محققان با استفاده از نظر اساتید قسمتهایی را به این چکلیست افزودند. اکشن فور هلس ابزار بررسی محتوایی اطلاعات وبسایتهای بهداشتی است، این سیاهه وارسی دارای 4 بخش هدف، مخاطبان، میزان دستیابی و اعتبار است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی شامل درصدها و میانگین و آزمون استنباطی خی دو استفاده شد. یافته ها: با توجه به تحلیل محتوای وبسایت فدراسیون ها، به طور کلی همه فدراسیون ها شاخصهای کمی را دارا بودند که فدراسیون والیبال و کشتی بیشترین خدمات را در وبسایت خود ارائه میداد، بعد از این تیم به ترتیب فدراسیون های فوتبال، بسکتبال،وزش های همگانی و در انتها فدراسیون بدمینتون قرار داشتند.بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد همه وب سایت های باشگاه ها حدود 50 درصد شاخص ها را دارا بودند. همه فدراسیونهای از خدمات کمی در وبسایت خود برای بازاریابی آنلاین، جذب و وفاداری طرفداران و تعامل بیشتر کاربران با فدراسیون استفاده میکردند.