رسانه های ورزشی
سیده طاهره موسوی راد؛ حسین پورسلطانی زرندی
چکیده
هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثر کیفیت خدمات آموزشی الکترونیکی بر وفاداری دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کرج با نقش میانجی رضایتمندی می باشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی، کاربردی و مقطعی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی در سال مهر 1403 می باشند. حجم نمونه 216 نفر با روش نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثر کیفیت خدمات آموزشی الکترونیکی بر وفاداری دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کرج با نقش میانجی رضایتمندی می باشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی، کاربردی و مقطعی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی در سال مهر 1403 می باشند. حجم نمونه 216 نفر با روش نمونهگیری غیرتصادفی دردسترس انتخاب شد. ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامههای استاندارد پرسشنامه رضایتمندی چن و لین (2019)، پرسشنامه کیفیت خدمات یادگیری الکترونیکی فام و همکاران (2019) و پرسشنامه وفاداری مشتریان آلن (1990) است. تحلیل دادهها با استفاده از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از SPSS و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان میدهد که کیفیت خدمات یادگیری الکترونیکی تأثیر مثبت و معناداری بر رضایتمندی و وفاداری کاربران دارد. بهویژه، رضایتمندی بهعنوان یک متغیر میانجی، نقش مهمی در تسهیل تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری ایفا میکند. با توجه به افزایش کاربران اینترنت و روند رو به رشد یادگیری الکترونیکی، بهبود کیفیت خدمات آموزشی بهویژه در دانشگاهها ضروری است. این یافتهها بر اهمیت ارتقاء کیفیت خدمات یادگیری الکترونیکی تأکید دارند و نشان میدهند که دانشگاهها باید به نیازهای دانشجویان پاسخ دهند و اقداماتی برای بهبود تجربه یادگیری و خدمات رفاهی انجام دهند. در نهایت، این تحلیل تأکید میکند که توجه به کیفیت خدمات نه تنها میتواند رضایت دانشجویان را افزایش دهد، بلکه به وفاداری آنها و در نتیجه به موفقیت و پایداری بلندمدت مؤسسات آموزشی کمک خواهد کرد.
مهارت های ارتباطی در ورزش
حسین پورسلطانی زرندی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش تحلیل خودشناسی و دیگرشناسی (پنجره جو-هری) کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بود. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز به تعداد 129 نفر تشکیل دادند. با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری برابر با 97 تن برآورد شد که به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش تحلیل خودشناسی و دیگرشناسی (پنجره جو-هری) کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بود. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز به تعداد 129 نفر تشکیل دادند. با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری برابر با 97 تن برآورد شد که به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق کاربردی و از نوع تحلیلی بوده که به صورت میدانی اجرا شده است. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه 20 سؤالی جوزف لوفت (1992) استفاده شد. روشهای آماری شامل شاخصهای توصیفی، ارزیابی گرافیکی خود و دیگرشناسیها و تحلیلهای استنباطی شامل آزمونهای t تک نمونهای و t مستقل و تحلیل واریانس یک راهه برای مقایسه متغیر وابسته بر اساس متغیرهای کیفی جمعیت شناختی و با کمک نرمافزارهای Excel و SPSS و Stata بود. نتایج نشان داد از مجموع نمره 50 مربوط به ارائه بازخور و تمایل به فاشسازی به ترتیب نمرات 80/27 و 5/28 به دست آمد. به عبارتی از حد متوسط 25، هر کدام از 2 عامل مذکور روند افزایشی کمی داشته و بدین ترتیب سطح بسیار کمی از خانه ناشناخته کاهش یافته است. در عامل تمایل به فاشسازی بر اساس جنسیت تفاوت معناداری وجود دارد بهطوریکه مردان از میانگین نمرات بالاتری برخوردار بودند. همچنین نتایج نشان داد در عامل ارائه بازخور و تمایل به فاشسازی بر اساس مدرک تحصیلی تفاوت معناداری بین کارکنان وجود ندارد.
حمید قاسمی؛ حسین پورسلطانی زرندی؛ حمیدرضا سلیمانی
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 27-36
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه ی تحلیلی دو روزنامه ی ایران ورزشی و ابرار ورزشی با تأکید بر رشتههای ورزشی معلولین و غیر معلولین بود. جامعه آماری پژوهش، شمارگان دو روزنامه ی ورزشی کشور در طول سال 1394 بود. روش نمونهگیری، در دو مرحله صورت گرفت، ابتدا بهصورت غیر تصادفی و هدفمند دو نشریهی ایران ورزشی و ابرار ورزشی انتخاب شدند. درمرحله ...
بیشتر
هدف این پژوهش مقایسه ی تحلیلی دو روزنامه ی ایران ورزشی و ابرار ورزشی با تأکید بر رشتههای ورزشی معلولین و غیر معلولین بود. جامعه آماری پژوهش، شمارگان دو روزنامه ی ورزشی کشور در طول سال 1394 بود. روش نمونهگیری، در دو مرحله صورت گرفت، ابتدا بهصورت غیر تصادفی و هدفمند دو نشریهی ایران ورزشی و ابرار ورزشی انتخاب شدند. درمرحله ی دوم به تعداد 30 روز از هر نشریه به شکل غیر تصادفی و هدفمند و منطبق بر روزهای برگزاری رویدادهای ورزش معلولین در طول سال 1394 انتخاب و موردبررسی قرار گرفت. ابزار اندازهگیری دستورالعمل و برگه کدگذاری بود و روایی آن توسط پنج نفر از متخصصان مدیریت ورزش تائید شد. ضریب عینیت آن بر اساس فرمول اسکات 89% محاسبه شد. بر این اساس محتوای اخبار ورزش معلولین در ابرار 07/0 درصد و ایران 35/1 درصد از کل اخبار را شامل شده بود.پوشش ورزش بانوان معلول در هر دو روزنامه کمتر از آقایان است و این اختلاف در ورزش غیر معلولان بیشتر است. رشته ی فوتبال در ورزش غیر معلولین و رشتههای دوومیدانی، تیراندازی و وزنهبرداری در ورزش معلولین بیشتر از سایر رشتهها موردتوجه دو روزنامه قرارگرفته بود؛. توصیه میشود مطبوعات ورزشی رسالت خود را در مقابل اقشار مختلف مردم انجام دهند و توجه ویژهای به موفقیتهای ورزشی معلولین داشته باشند.