روابط عمومی ورزشی
همتالله بسطامی؛ علی کریمی؛ علی احمدی؛ حسام الدین علی دوستی؛ مهدی حریری
چکیده
یکی از متغیرهای مهم در سازمانها، اخلاق حرفهای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها با تأکید بر یکی از مهمترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانههای اجتماعی، نهتنها محیط بانشاط و مساعدی را برای افزایش بهرهوری میآفریند، بلکه نقش مؤثری در دستیابی به سلامت سازمانی بهعنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش ...
بیشتر
یکی از متغیرهای مهم در سازمانها، اخلاق حرفهای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها با تأکید بر یکی از مهمترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانههای اجتماعی، نهتنها محیط بانشاط و مساعدی را برای افزایش بهرهوری میآفریند، بلکه نقش مؤثری در دستیابی به سلامت سازمانی بهعنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش حاضر، توصیفی-همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش، 320 نفر از مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی طبقهای و براساس فرمول کوکران، 175 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه اخلاق حرفهای، سلامت سازمانی و رسانههای اجتماعی بود. برای تحلیل دادهها از نرمافزار آماری Smart PLS، مدل معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. بهطورکلی، بین اخلاق حرفهای و سلامت سازمانی با نقش میانجی رسانههای اجتماعی در بین مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه، رابطه مثبت و معنادار برقرار است. همچنین اخلاق حرفهای بر رسانههای اجتماعی با ضریب مسیر 76/0، اخلاق حرفهای بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 34/0 و رسانههای اجتماعی بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 41/0 اثرگذار بود.