رسانه های ورزشی
یوسف جمال رحیم؛ فروغ محمدی
چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر ارائه مدل ارتباط بازاریابی رسانههای اجتماعی با رفتار مشتریان فروشگاههای ورزشی با میانجی گری سواد ارتباطی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع توصیفی – همبستگی میباشد که به شیوه میدانی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر بغداد میباشند که تعداد آنها نامحدود میباشد. ...
بیشتر
هدف اصلی تحقیق حاضر ارائه مدل ارتباط بازاریابی رسانههای اجتماعی با رفتار مشتریان فروشگاههای ورزشی با میانجی گری سواد ارتباطی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع توصیفی – همبستگی میباشد که به شیوه میدانی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر بغداد میباشند که تعداد آنها نامحدود میباشد. با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه تعداد 384 نفر میباشد که برای اطمینان از برگشت پرسشنامه، تعداد 400 پرسشنامه به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع شده است. دادههای به دست آمده از طریق پرسشنامه با استفاده از نرم افزار pls به کمک معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج به دست آمده از تحلیل مسیر با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان داد بازاریابی رسانههای اجتماعی با رفتار مشتریان فروشگاه های ورزشی شهر بغداد رابطه معناداری دارد و سواد ارتباطی در میان این رابطه نقش میانجی دارد. لذا باتوجه به افزایش کمی رسانههای ورزشی و همچنین فراگیری مقوله ورزش در جامعه و جذب مخاطبان گسترده از طریق این رسانهها، لزوم نهادینه کردن سواد رسانههای ورزشی در میان دریافت کنندگان پیامهای بازاریابی ورزشی بر پایه مبانی علمی و نظری، در حوزه رسانه و ورزش امری انکارناپذیر است