رسانه های ورزشی
مانیا خوشکام؛ محمد رضا کرامتی؛ سید محمود هاشمی؛ مجتبی معظمی؛ اسفندیار دشمن زیاری
چکیده
هدف این پژوهش طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای مدیریت یادگیری مشارکتی در بستر آموزش مجازی در هنرستانهای تربیتبدنی بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی و کمی) است. در مرحله اول روش تحقیق کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در مرحله دوم روش کمی براساس مدلسازی ساختاری تفسیری انجام گرفت. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی با توجه به ...
بیشتر
هدف این پژوهش طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای مدیریت یادگیری مشارکتی در بستر آموزش مجازی در هنرستانهای تربیتبدنی بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی و کمی) است. در مرحله اول روش تحقیق کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در مرحله دوم روش کمی براساس مدلسازی ساختاری تفسیری انجام گرفت. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی با توجه به خبره محور بودن رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، خبرگان تشکیل دادند که شامل خبرگان آشنا به موضوع پژوهش (اساتید و صاحبنظران حوزه یاددهی- یادگیری (ترجیحاً یادگیری مشارکتی) و دبیران هنرستانهای تربیتبدنی که دارای تحصیلات دکتری بودند که این افراد، بهصورت هدفمند برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردید (18 مصاحبه با 18 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). ابزار اندازهگیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه بود. روایی و پایایی دادهها مورد تأیید قرار گرفت. از دو روش تحلیل مضمون (نرم-افزار مکس کیودیای) و مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) (نرمافزار اکسل) برای تجزیهوتحلیل دادهها استفادهشده است. 6 مضمون اصلی راهبردهای مدیریت یادگیری مشارکتی در بستر آموزش مجازی در هنرستانهای تربیتبدنی شناساییشده است. زیرساختها و تجهیزات، مدیریتی و ارزیابی در خوشه مستقل قرار دارند یعنی بر عوامل دیگر تأثیر زیاد دارد و عوامل دیگر بر آن تأثیر اندکی دارد، آموزش، برنامه آموزشی و محتوای درسی در خوشه وابسته قرارگرفتهاند یعنی متأثر از عوامل دیگر هستند و بر دیگر عوامل تأثیر اندکی دارند.