رسانه های ورزشی
ماریا مراحمی؛ سپیده قطنیان؛ زهره افشارمند؛ زهرا چهار باغی
چکیده
تحقیق حاضر باهدف ارتباط استفاده از رسانههای اجتماعی و سرمایه انسانی با نقش میانجی ریسک منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی میباشد. جامعه آماری ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف ارتباط استفاده از رسانههای اجتماعی و سرمایه انسانی با نقش میانجی ریسک منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کارکنان شاغل در وزارتخانه ورزش و جوانان (901 نفر) میباشند (نمونه 269 نفر بر اساس جدول مورگان). روش نمونهگیری، تصادفی و پرسشنامهها بهصورت حضوری و مجازی توزیع گردید و نهایتاً تعداد 248 پرسشنامه صحیح عودت داده. شاخص آزمون KMO، کفایت نمونهگیری را میسنجد و مقدار 79/0 برای این آزمون به دست آمد. در جهت تعیین اهداف تحقیق از 3 پرسشنامه استاندارد ریسک منابع انسانی، مصرف رسانهها و سرمایه انسانی استفاده گردید. پایایی و روایی هر سه پرسشنامه به تأیید رسید.در جهت بررسی دادههای تحقیق حاضر از روش معادلات ساختاری استفاده گرید. تمامی روند تجزیهوتحلیل تحقیق، در قالب نرمافزار اسپیاساس نسخه 24 و پیالاس نسخه 4 انجام گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که مصرف رسانه (697/0=تأثیر؛ 622/10=t) و ریسک منابع انسانی (299/0=تأثیر؛ 878/3=t) تأثیر معناداری بر سرمایه انسانی دارد. نتایج همچنین نشان داد که مصرف رسانه (311/0=تأثیر؛ 219/4=t) بر ریسک منابع انسانی، تأثیر معناداری دارد؛ بنابراین وزارت ورزش و جوانان با پرداختن به ریسکهای منابع انسانی و انجام ارزیابیهای منظم بهوسیله رسانههای اجتماعی و سرمایه انسانی، میتوانند آسیبپذیریهای بالقوه و خطرات را شناسایی کنند و با استراتژیهای مؤثر و بهینهسازی شیوههای منابع انسانی، از کارکنان خود محافظت کنند.
رسانه های ورزشی
سارا ترابی؛ سپیده قطنیان؛ زهره افشارمند؛ مطهره مصلحی
چکیده
هدف از این پژوهش، ارائه مدل استفاده از کارت امتیازی متوازن (BSC) بهعنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک برای بهبود فعالیتهای رسانهای در سازمان ورزش شهرداری تهران بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش، خبرگان مدیریت ورزشی (اساتید و پژوهشگران حوزه مدیریت ورزشی)، مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، ارائه مدل استفاده از کارت امتیازی متوازن (BSC) بهعنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک برای بهبود فعالیتهای رسانهای در سازمان ورزش شهرداری تهران بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش، خبرگان مدیریت ورزشی (اساتید و پژوهشگران حوزه مدیریت ورزشی)، مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران و مسئولین روابط عمومی و رسانه سازمان ورزش شهرداری تهران تشکیل دادند که نمونهها بهصورت هدفمند انتخاب شدند و جمع-آوری اطلاعات تا اشباع نظری دادهها ادامه یافت (19 نفر)؛ ابزار پژوهش شامل مصاحبه اکتشافی (نیمه ساختارمند) بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. جهت تحلیل یافتهها از روش تحلیل مضمون با روش پیشنهادی اترید-استرلینگ (2001) استفاده شد. از نرمافزار MaxQDA نسخه Pro بهمنظور تحلیل مصاحبهها استفاده گردید. نتایج تحلیل مضمون فراگیر و ترسیم شبکه مضامین که با بهرهگیری ازنظرات خبرگان شرکتکننده در پژوهش و همچنین مطالعه مبانی نظری است، نشان داد که راهکارهای بهبود فعالیتهای رسانهای در سازمان ورزش شهرداری تهران در چهار منظر مالی، مشتریان، رشد و یادگیری و فرایندهای داخلی می-باشد. بهطورکلی مدل کارت امتیازی متوازن بهعنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک میتواند به بهبود فعالیتهای رسانهای در سازمان ورزش شهرداری تهران کمک کند. با تمرکز بر چهار منظر مالی، مشتریان، رشد و یادگیری و فرآیندهای داخلی، سازمان میتواند به بهبود عملکرد رسانهای خود دست یابد و به اهداف استراتژیک خود نزدیکتر شود.
مهارت های ارتباطی در ورزش
فرشته ربیعی؛ سپیده قطنیان؛ زهره افشارمند؛ مطهره مصلحی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تأثیر استراتژی تحول ویس بورد بر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش، طراحی و اجرا گردید. راهبرد پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی(کیفی-کمی) و از نظر هدف نظری و کاربردی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تأثیر استراتژی تحول ویس بورد بر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش، طراحی و اجرا گردید. راهبرد پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی(کیفی-کمی) و از نظر هدف نظری و کاربردی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند (انجام حداقل دو پژوهش در راستای موضوع پژوهش حاضر)، همچنین مدیران و کارکنان روابط عمومی تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و مدیران معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش بودند (16 نفر). روش نمونهگیری در بخش کیفی غیرتصادفی از نوع هدفمند میباشد. در بخش کمی جامعة آماری شامل تمام کارکنان معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش به تعداد 84 نفر بود. با توجه به تعداد کم نمونه پژوهش، تمامی کارکنان بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از این تعداد از کارکنان، 68 نفر بهصورت صحیح به پرسشنامهها پاسخ دادند. توزیع پرسشنامهها بهصورت حضوری انجام شد. ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبههای نیمه ساختارمند (متغیر تعالی استراتژیهای ارتباطات و روابط عمومی) و پرسشنامه تحول سازمانی ویس بورد (2003) بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیة روند تجزیهوتحلیل دادههای کمی پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS نسخة 24 و Smart PLS نسخة 2 انجام گردید. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که مقدار t-value برای روابط مدل از بازه 58/2 و 58/2- میباشد.