محسن معادی؛ علیمحمد صفانیا؛ ابوالفضل فراهانی؛ حمید قاسمی؛ علی اصغر دورودیان
چکیده
داشتن الگوی بازاریابی ارتباطی یکپارچه از ایجاد هزینههای اضافی، نگرشهای نادرست، سرمایهگذاریهای بیهدف در حوزههایی که اثر معنا-داری بر عملکرد و ذینفعان آنها ندارد پیشگیری مینماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش انجام شده است. روش تحقیق ...
بیشتر
داشتن الگوی بازاریابی ارتباطی یکپارچه از ایجاد هزینههای اضافی، نگرشهای نادرست، سرمایهگذاریهای بیهدف در حوزههایی که اثر معنا-داری بر عملکرد و ذینفعان آنها ندارد پیشگیری مینماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها آمیخته بود که به دو روش کیفی و کمی انجام گرفت. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش شامل معاونت تربیت بدنی و سلامت، روابط عمومی و کارشناسان تربیت بدنی وزارتخانه و اساتید دانشکده های تربیت بدنی با سابقه تدریس بازاریابی ورزشی و حوزه تربیت بدنی که تعداد آنها برابر با 16 نفر بود. همچنین در بخش کمی جامعه آماری معلمان تربیت بدنی (که سطح تحصیلات آنها ارشد و بالاتر بود)، دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی و کارشناسان آموزش و پرورش بودند که تعداد آنان شامل 360 نفر بود، میباشند. تجزیه و تحلیل قسمت کیفی با کمک نرم افزار Maxqda نسخه 2020 انجام گرفت، همچنین تجزیه و تحلیل قسمت کمی (تحلیل عاملی اکتشافی و اعتباریابی) با نرم افزار SPSS نسخه 26 و مدل معادلات ساختاری AMOS انجام گرفت. نتایج نشان داد راهبردها از 32 عامل و چهار مولفه تامین مالی، ترفیع، ساختار آموزش و شناسایی روشهای بازاریابی تشکیل شده است. همچنین در بخش کمی نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نیز مورد تایید قرار گرفت و در نهایت بارهای عاملی سوالات بزرگتر از 4/0 بود به این معنی که مدل کمی راهبردها از برازش مناسبی برخوردار بود.