تبلیغات در ورزش
محمدرسول خدادادی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مهدی جهانگیری؛ مریم فریدفتحی
چکیده
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظاممند نظریه دادهبنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونهگیری بهصورت نظری و گلولهبرفی بود و با مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظاممند نظریه دادهبنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونهگیری بهصورت نظری و گلولهبرفی بود و با مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی و زنجیره تأمین اشباع نظری حاصل شد. از معیارهای قابلیت اعتماد تحقیقات کیفی برای بررسی روایی و از روش توافق دو کدگذار و کدگذاری پژوهشگر در فاصله زمانی مشخص برای بررسی پایایی استفاده شد. برای رسم نقشههای شناختی فازی و محاسبه شاخصهای مربوط به آن از نرمافزارهای Excel، FCMapper وFCM Expert استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت یکپارچه ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی با سه مقوله اصلی مدیریت روابط تأمینکنندگان، مدیریت ارتباطات داخلی و مدیریت روابط مشتریان مشخص میشود. ارتباطات صنایع خصوصی غیرورزشی، ارتباطات مراکز آموزشی، ارتباطات رسانهها، ارتباطات تأمینکنندگان دولتی غیرورزشی، ارتباطات تأمینکنندگان اصلی زنجیره، روابط بینالملل، سیستم گزارشگیری پویا، رفتارهای مشارکتی با مشتریان، فرهنگ تقدیر از مشتریان برتر، خدمات ارتباطات جانبی مشتریان، رسیدگی به شکایات، همکاری بین حلقهها، سرمایه اجتماعی زنجیره تأمین و اتحاد استراتژیک از مفاهیم اصلی این مقولهها بودند. همچنین شاخصهای مربوط به نقشههای شناختی بیانگر این بود که ارتباطات تأمینکنندگان اصلی زنجیره، ارتباطات رسانهها و همکاری بین حلقهها، بهترتیب دارای بیشترین درجه مرکزیتاند؛ یعنی بیشترین تأثیرگذاری را بر سیستم یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین ورزش همگانی دارند.