با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
بررسی قابلیت شبکه‌سازی باشگاه‌های ورزشی استان اردبیل

فرزاد نوبخت؛ اکرم فریدی؛ عباس نقی زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ نسرین عزیزیان کهن

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 15-22

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.50541.1373

چکیده
  هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکه‌سازی باشگاه‌های ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهره‌مندی باشگاه‌ها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکه‌سازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی می‌باشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاه‌های ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر  است و بر اساس جدول مورگان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی هیجانات مصرفی - ارتباطی متأثر از مسکات های ورزشی شناخته شده در تبیین قصد رفتاری مصرفکنندگان: اثر تعدیلگری جنسیت

رسول نوروزی سید حسینی؛ عرفان مرادی

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 23-36

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51003.1381

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر واکاوی هیجانات مصرفی- ارتباطی متأثر از مسکاتهای ورزشی شناخته شده (نمونه مورد مطالعه: برند پوما) در تبیین قصد رفتاری مصرف کنندگان با ملاحظه ای اثر تعدیلگری جنسیت است. روش شناسی پژوهش حاضر توصیفی – پیمایشی بوده و بر اساس هدف از نوع مطالعات کاربردی میباشد؛ جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشکده های تربیت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تبیین پیامدهای جذابیت شخصیت برند انسانی در برنامه های تلویزیونی ورزشی(مورد مطالعه: برنامه 90)

وحید مکی زاده؛ عادل محبی؛ فاطمه شراعی

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 37-52

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49363.1359

چکیده
  هدف این پژوهش تبیین پیامدهای جذابیت شخصیت برند انسانی در برنامه های ورزشی(مجری برنامه تلویزیونی 34 )است. به همین منظور با استناد به مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل مفهومی محقق ساخته ارائه و آزمون شد. به منظور گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده و به روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. آلفای کرونباخ پرسشنامه 0/876بوده که نشان از پایایی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیت‌‌ مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی: یک مطالعه شبه تجربی

امیرحسین سپهریان؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ محمد کشتی دار

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 53-64

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.50420.1371

چکیده
  امروزه شناخت عواملی که بر رفتار خرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد در کانون توجه شرکت‌ها قرار گرفته است. از این‌رو، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیت‌های مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش شبه تجربی است. روش انجام این تحقیق به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر شاخص های تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرف کنندگان محصولات ورزشی

حسین منصوری؛ مسلم غلامی؛ سعید صادقی بروجردی؛ میثم صادقی

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 65-78

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51829.1393

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخص‌های تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران می‌باشند که از اینستاگرام استفاده می‌کنند. برای انتخاب نمونه از نمونه‌گیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمع‌آوری شد. تجزیه‌و‌تحلیل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش فرآیندهای مدیریت دانش نوین در راهبرد مزیت رقابتی پایدار (مورد مطالعه، کارکنان رسانه‌های ورزشی در استان اصفهان)

احسان نامدار جویمی؛ سید علیقلی روشن؛ نور محمد یعقوبی

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 79-98

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.42624.1280

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در راهبرد مزیت رقابتی پایدار در بین کارکنان رسانه‌های ورزشی در استان اصفهان است. برای بررسی این مهم یک فرضیه اصلی و شش فرضیه جزئی شکل‌گرفته است که فرضیه اصلی به بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در مزیت رقابتی پایدار می‌پردازد؛ و فرضیات جزئی به نقش ابعاد فرایندهای مدیریت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخ هواداران تیم پرسپولیس

سردار محمدی؛ ارش زارعی

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 99-112

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49661.1362

چکیده
  هدف از تحقیق حاضربررسی اثر بازاریابی رسانه های اجتماعی روی ارزش ویژه برند و پاسخ هواداران فوتبال تیم پرسپولیس است. روش تحقیق توصیفی-همبستگی بوده وجامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی تیم فوتبال پرسپولیس بودند. در این پژوهش351پرسشنامه به صورت آنلاین در سایت پرس لاین جمع آوری و پس از کنار گذاشتن پرسشنامه های مخدوش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکیدبر رشته های ورزشی وارتباط خبر با مقطع تحصیلی

حمید قاسمی؛ معصومه حسینی؛ حسن عامری اصل

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، صفحه 113-124

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46372.1327

چکیده
  با ظهور اینترنت وشبکه های پیوسته ی کامپیوتری در دنیای امروز، وب سایت سازمان، اولین نقطه ی برخورد وارتباط میان کاربران با سازمان وخدمات است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر رشته های ورزشی وارتباط خبر با مقطع تحصیلی در سال 1393بود. روش تحقیق ازنوع استراتژی توصیفی، که به صورت تحلیل ...  بیشتر