با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت‌فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران

یعقوب بدری آذرین؛ سجاد پاشایی؛ وحید حافظی؛ حسن فاتح

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، صفحه 15-26

چکیده
   در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه می‌کند. باشگاه ­های‌های موفق همواره به دنبال به­ کارگیری روش­‌ها و ابزارهای نوین به‌عنوان مزیت­ های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فن‌­آوری و ارتباطات، امروزه به‌عنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تیترهای خبری شهرآوردهای پرسپولیس و استقلال از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی

علی کریمی فیروزجایی؛ پیمان عراقی یزدان پرست

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، صفحه 27-38

چکیده
  مطبوعات ورزشی ازجمله رسانه‌های نوشتاری مهم در جامعه هستند. ازآنجاکه تیتر روزنامه به دلیل­ ارائه­ تصویری کلی از یک ماجرای خبری، اهمیت نسبی و طبقه­ بندی آن، برداشتی را برای مخاطبین فراهم می­سازد، اکثر افراد نگاهی به آخرین تیترهای روزنامه‌ها و مجلات ورزشی دارند. شم زبانی و آگاهی افراد از معانی حقیقی و تحت‌اللفظی واژه‌ها در ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارتقای تعهدسازمانی کارکنان رسانه‌های ورزشی از طریق نقش میانجی گری عدالت سازمانی و رضایت شغلی

رسول نظری؛ فریبا رافعی

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، صفحه 39-48

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر ارتقای تعهدسازمانی در بین کارکنان رسانه‌های ورزشی از طریق عدالت ­سازمانی و رضایت شغلی بود. جامعه و نمونه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان رسانه‌های ورزشی استان اصفهان تشکیل دادند (150= N). ابزار پژوهش شامل پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف (۱۹۹۳)، پرسشنامه رضایت شغلی براون (1993) درنهایت پرسشنامه‌ استاندارد آلن و میر (1991) ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل علم سنجانه ی مقالات پژوهشگران علوم ورزشی ایران در آی.اس.آی

مرتضی رضایی صوفی؛ علی اکبر خاصه؛ علی خاصه

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، صفحه 49-62

چکیده
  این پژوهش بر آن است تا با استفاده از فنون علم‌سنجی، جایگاه مطالعات علوم ورزشی ایران از سال 2000 تا 2016 را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. این تحقیق از نوع مطالعات علم‌سنجی است. جامعه پژوهش را تولیدات علمی ایران در حوزه­ ی علوم ورزشی در پایگاه اطلاعاتی آی.اس.آی تشکیل می‌دهد. نتایج بررسی نشان داد که تولید علمی علوم ­ورزشی ایران در پایگاه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر پذیرش هویت اجتماعی با استفاده از برندهای معتبر ورزشی خارجی بر رفتارمصرفی مشتریان

رسول مرادی هزاری؛ انسیه فردی

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، صفحه 63-76

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی میزان اثر هویت­ اجتماعی برندهای معتبر ورزشی خارجی بر رفتار مصرفی مشتریان بود. تحقیق حاضر ازنظر هدف کاربردی و به‌صورت توصیفی- پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق نیز مشتریان برندهای معتبر ورزشی خارجی (نایک، آدیداس و پوما) در سطح شهر تهران بود و نمونه آماری به‌صورت خوشه­ ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اعتباریابی و روایی سنجی ابزار سنجش پرسشنامه تبلیغات دهان‌به‌دهان در ورزش

حسین کردلو؛ علیرضا الهی

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، صفحه 77-88

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر، استانداردسازی (سنجش روایی و پایایی) پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان در ورزش بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاه‌های بدنسازی شهرستان ایلام که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشته‌اند، تشکیل دادند. ملاک حجم نمونه لازم برای گردآوری داده‌ها با توجه به تعداد سؤالات (21سوال) در تحلیل عاملی به این منظور ...  بیشتر