با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
بررسی برند ستارگان ورزشی در برنامه‌های تبلیغاتی

حسین عیدی؛ اکرم قبادی یگانه؛ فرهاد نظری

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، صفحه 11-20

چکیده
  امروزه استفاده از ستارگان ورزشی در بازاریابی و تبلیغات کالاها در بسیاری از برنامه‌های بازاریابی باشگاه‌ها‌ قرار گرفته است. ستارگان ورزشی بعنوان گروه‌های مرجع با توجه به قابلیت‌های ویژه و منحصر بفرد خود می‌توانند باعث ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولی خاص گردند. هدف از این پژوهش بررسی عواملی است که در تبلیغات برند ورزشکار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی ارتباط بین هزینه و رتبه در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی از رسانه های نوشتاری در لیگ چهاردهم)

عباس شعبانی

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، صفحه 21-27

چکیده
  فوتبال پرطرفدارترین و محبوبترین ورزش در اغلب کشورها محسوب می شود، تا آنجا که بسیاری از کشورهای جهان آن را ورزش ملی خود قرار داده اند. محققان هزینه های زیاد تیم های ورزشی و کسب منابع مالی برای باشگاه ها را حیاتی تلقی می کنند. هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین هزینه و رتبه در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران می باشد. روش این پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مقایسه محتوای برنامه های ورزشی رسانه های محلی با تأکید بر پوشش رشته های ورزشی

حامد نظرویسی؛ حمید قاسمی؛ سردار محمدی

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، صفحه 30-38

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مقایسه محتوای برنامه های ورزشی رسانه های محلی براساس پوشش رشته های مختلف ورزشی بود. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر استراتژی کیفی است که از طریق تحلیل محتوا و به صورت میدانی توسط محقق انجام گرفت. جامعه آماری سیمای استان های کشور بود. به ترتیب استان های کردستان و خوزستان، از شمال شرقی و جنوب شرقی به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی و رتبه بندی رسانه‌های ورزشی از زوایه دید دانشجویان بر اساس روش‌های تصمیم گیری چند شاخصه

محمد ثابت مطلق؛ مجتبی آقایی

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، صفحه 39-49

چکیده
  چکیده رسانه‌های ورزشی نقش مهمی را در توسعه، آموزش و فرهنگ سازی کشور ایفا می‌کنند. بنابراین ارزیابی رسانه‌های ورزشی می‌تواند به تدوین و ترویج استاندارهای رسانه‌های ورزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها کمک نماید. از این رو در این مطالعه تلاش می‌شود ابتدا شاخص‌هایی که در فرآیند ارزیابی رسانه‌های ورزشی نقش دارند شناسایی شود و سپس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مطالعه کارآمدی دوره های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور

عبدالحمید زیتونلی؛ مرتضی رضایی صوفی

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، صفحه 50-57

چکیده
  هدف از این پژوهش مطالعه کارآمدی دوره های آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه مورد مطالعه، دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی در دانشگاه پیام نور بودند. حجم نمونه شامل 84 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بودند که به صورت هدفمند و غیر تصادفی انتخاب شدند. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران

سلمان جعفری؛ شهروز غایب زاده؛ بهرام اکبری؛ عباس صادقپور

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، صفحه 58-70

چکیده
  هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی‌- همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) تشکیل می‌دهند که تعداد کل ...  بیشتر