سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرم افزار سمپل پاور گرداوری و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چیلدز و همکاران (2019) در مقیاس 5 ارزشی لیکرت بود اگاهی از مد 3 سوال؛ آگاهی از برند 4؛ رضایت 3؛ قصد خرید 3؛ تبلیغات دهان به دهان 3 و تجربه لذتبخش شامل 3 سوال بودند. جهت بررسی روایی صوریی پرسشنامه در اختیار 5 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی قرار گرفت و پس از بررسی انها پرسشنامه نهایی طراحی به صورت انلاین در بین جامعه آماری پخش شد. نتایج حاکی از این بود که آگاهی از برند50/0؛ آگاهی از مد 225/0 بر تجربه لذت بخش اثرگذار بودند. تجربه لذت بخش 465/0 بر رضایت اثر گذار بود و رضایت نیز 69/0 و 45/0 در قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان اثرگذار بود. بطور کلی اگر اگاهی از برند و مد در سطح بالایی ارزیابی شود منجر به تجربه لذت بخش و رضایت مشتریان در بین مشتریان خواهد گردید و در نتیجه تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مشتریان توسعه مییابد.
عبدالله روزفراخ؛ حسین منصوری؛ مرتضی محمدی؛ میثم صادقی
چکیده
هدف پژوهش بررسی مؤلفههای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر درگیری، تصویر و آگاهی از برند میباشد. 320 نفر از کاربران صفحات اجتماعی برندهای ورزشی مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهش حاضر باروش توصیفی – همبستگی انجام شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چنگ و همکاران (2019)، اسلام و همکاران (2018)، لانگارو و همکاران (2018) بود. از معادله ساختاری روش ...
بیشتر
هدف پژوهش بررسی مؤلفههای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر درگیری، تصویر و آگاهی از برند میباشد. 320 نفر از کاربران صفحات اجتماعی برندهای ورزشی مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهش حاضر باروش توصیفی – همبستگی انجام شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چنگ و همکاران (2019)، اسلام و همکاران (2018)، لانگارو و همکاران (2018) بود. از معادله ساختاری روش مدلیابی حداقل مربعات جزئی برای آزمایش ارتباط بین عناصر بازاریابی شبکههای اجتماعی، درگیری با برند، تصویر و آگاهی از نام تجاری استفاده شد. تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که شخصیسازی، تبادل، تبلیغات شفاهی و محتوای داغ، عناصر کلیدی هستند که به طور مستقیم بر درگیری مصرف کننده با برند تأثیر میگذارند؛ سپس آگاهی از برند و دانش برند را نیز تقویت میکنند؛ در صورتی که نتایج یافت شده درمورد، سرگرمی در تضاد با روابط قبلی است و اثر معناداری بر درگیری مصرف کننده – برند ندارد. این پژوهش، با ارائه درک نقش عناصر بازاریابی رسانههای اجتماعی، در فرآیند ایجاد برند، به ادبیات برندینگ کمک شایانی میکند. رسانههای اجتماعی یک کانال ارتباطی در بازاریابی است که بواسطهی مؤثر بودن آن در ارتباط با برند، باعث درگیری مصرف کننده - برند، دانش و تصویر مطلوب از برند میشود. آزمایش تجربی این مدل نشان میدهد که عناصر بازارایابی رسانههای اجتماعی (شخصی سازی – تبادل – تبلیغات شفاهی – محتوای داغ) محرکهای مهمی در ساخت برند هستند.
حسین منصوری؛ مسلم غلامی؛ سعید صادقی بروجردی؛ میثم صادقی
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخصهای تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرفکنندگان محصولات ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرفکنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران میباشند که از اینستاگرام استفاده میکنند. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل ...
بیشتر
هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخصهای تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرفکنندگان محصولات ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرفکنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران میباشند که از اینستاگرام استفاده میکنند. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس انجام گرفت. یافتهها نشان داد که شاخص تمایل با 0/32بیشترین اثرگذاری را روی پاسخهای رفتاری آنی داشت و به ترتیب دانش با 0/24، آگاهی 0/216و مجاب کردن 0/156 بر پاسخهای رفتاری اثرگذار بودند این در حالی بود که مجاب کردن با 0/284 بیشترین اثرگذاری را بر روی پاسخ های رفتاری پنهان داشت و به ترتیب آگاهی با 0/268، تمایل با 0/244و دانش با 0/22 بر روی پاسخهای رفتاری پنهان اثرگذار بودند. بیان مزیتها، ارزش افزوده، منافع بالقوه خرید محصول در تبلیغات اینستاگرامی و نمایش مصرف کالا بوسیله افراد مشهور مانند قهرمانان و هنرمندان در تبلیغ کالاهای ورزشی در اینستاگرام، در افزایش تمایل و مجاب کردن مصرفکننده به خرید مؤثر بوده و وجود خلاقیت در تبلیغات میتواند بر اثرگذاری این رابطه مؤثر باشد. ﺗﻌﺎﻣﻞ و درﮔﯿﺮی از ﻃﺮﯾﻖ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺎ ﺣﺪ زﯾﺎدی روﻧﺪ اﯾﺠﺎد رواﺑﻂ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﭘﺎﯾﺪار را ﺑﯿﻦ شرکت و محصولات آن و ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد ﺗﺴﻬﯿل کرده و باعث بروز رفتارهای آنی و پنهان مثبت مانند انتقال اطلاعات و پستهای مورد نظر و تعامل و در نهایت خرید مصرفکننده میشود.