ارش زارعی؛ علیرضا زارع؛ حسین منصوری
چکیده
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل شناسایی عوامل ترغیبکننده مشتریان در فروش شخصی محصولات ورزشی میباشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مصرفکنندگان کالای ورزشی در سطح شهر تهران بود. بهصورت نمونهگیری تصادفی ساده 306 پرسشنامه جمعآوری گردید. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بکویل ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل شناسایی عوامل ترغیبکننده مشتریان در فروش شخصی محصولات ورزشی میباشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مصرفکنندگان کالای ورزشی در سطح شهر تهران بود. بهصورت نمونهگیری تصادفی ساده 306 پرسشنامه جمعآوری گردید. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بکویل و میشل، 2003 و دیوید یان و همکاران، 2012 بود. روایی صوری و محتوایی توسط چند تن از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی مورد بررسی قرار گرفت. مطلوبیت پایایی، روایی همگرایی و روایی واگرایی حاکی از برقراری روایی سازهای مدل داشت. یافتهها نشان داد که بین نمونههای رایگان، تخفیف و عادات خرید اثر معنیداری وجود دارد همچنین بین محیط فیزیکی، محیط اجتماعی و ارتقاء فروش اثر معنیداری وجود دارد در نهایت بین ارتقاء فروش و عادات خرید رابطه معنیداری وجود داشت؛ بنابراین، درک و شناسایی عوامل ترغیبکننده مشتریان در فروش شخصی کلید موفقیت در برنامهریزی و مدیریت بازاریابی در شرایط فعلی میباشد.
علیرضا زارع؛ صدیقه حیدری نژاد
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 15-28
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه نقش رسانههای جمعی و بروز رفتارهای خرافی در بین بازیکنان فوتبال بود. پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر استان فارس (520 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (223 =n). ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته که در ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه نقش رسانههای جمعی و بروز رفتارهای خرافی در بین بازیکنان فوتبال بود. پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر استان فارس (520 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (223 =n). ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته که در بخش نقش رسانه های جمعی 23 سؤال در چهار خرده مقیاس (عوامل فرهنگسازی، عوامل آگاهی، عوامل اطلاعرسانی و عوامل مشارکت اجتماعی) و در بخش باورهای خرافی 14 سؤال که در دو بعد عمل و باور تنظیم و تدوین شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوایی و روایی سازه و پایایی از ضریب پایایی آلفای کرونباخ موردبررسی قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار اس پی اس اس استفاده شد. نتایج نشان داد بین نقش رسانههای جمعی و رفتارهای خرافی همبستگی منفی در سطح 95 درصد وجود دارد و همچنین، بین مؤلفههای رسانههای جمعی: آگاهی، فرهنگسازی و اطلاعرسانی نیز با رفتارهای خرافی همبستگی منفی معناداری در سطح 95 درصد وجود دارند و بین نقش مشارکت رسانههای جمعی و رفتارهای خرافی رابطه معناداری در سطح 95 درصد وجود ندارد. بین رسانههای جمعی و رفتارهای خرافی در دو بعد عمل و باور همبستگی منفی در سطح 95 درصد رابطه معناداری دارند. آزمون تحلیل رگرسیون چندگانه حاکی از این است که متغیرهای آگاهی، فرهنگسازی و اطلاعرسانی 27 درصد واریانس متغیر رفتارهای خرافی را تبیین کرده است.
علیرضا زارع؛ صدیقه حیدری نژاد؛ رضوان شیرالی
دوره 3، شماره 4 ، شهریور 1395، ، صفحه 11-24
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر رسانههای جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر ایران (420 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (203 =n). ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش تاثیر رسانههای جمعی 23 سوال ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تاثیر رسانههای جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر ایران (420 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (203 =n). ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش تاثیر رسانههای جمعی 23 سوال در 4 خرده مقیاس (عوامل فرهنگ سازی، عوامل آموزشی، عوامل اطلاع رسانی و عوامل مشارکت اجتماعی) و بخش روشهای کنترل فساد اداری 15 سوال در 4 خرد مقیاس (عوامل اثر بخشی قوانین، عوامل نظارتی، عوامل فرهنگی و عوامل اقتصادی و معیشتی) تنظیم و تدوین شد. روایی پرسش نامه با استفاده از روایی محتوایی و روایی سازه و پایایی از ضریب پایایی آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. برای تجریه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss و از رویکرد معادلات ساختاری به وسیله نرم افزار AMOS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد رسانه جمعی با ضریب همبستگی 812/0 با کنترل فساد در ورزش فوتبال رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که رسانههای جمعی با مقدار ضریب مسیر 78/0 و نسبت بحرانی(CR)123/5 بر کنترل فساد در ورزش فوتبال تاثیر دارد. رسانه جمعی با ارتقا شفافیت فعالیت، در کاهش فساد نقش بسیار موثری ایفا میکند؛ چرا که افزایش در شفافیت رویهها سبب افزایش مشارکت شهروندان و اطمینان از حقوقشان در نحوه اداره سازمانهای ورزشی میگردد.